• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Jag tror inte Melatonin är något fara, det är ju det hormon som gör oss trötta och sömnar - men för säkerhetsskull kanske du ska prata med din läkare som ordinerat levaxin?

Du känner till att TSH ökar något när man kör IVF? Min var 1.1 innan behandling med hormonerna för att öka till 1.7. Det är manga som inte vet om det och missar att ge extra levaxin under behandling. Det är därför klinikerna också gärna ser att TSH är riktigt lågt när man planerad graviditet.

• mom2012

Jag tar ej levaxin men har Tsh runt 1.7 nu. O början av augusti va det 1.1.

Har de kollat fria t3 och t4? Prolaktin?

• mom2012

Haft möte med athen idag och mitt immunförsvar var riktigt bra nu så vi bestämde att köra denna cykel. Så akut ner till vårdcentralen för 1a droppet. Så där ligger jag nu..... 4 dropp till att vänta denna cykel. Jag som är så spruträdd. Jag tog ett Embla plåster idag för det va en sköterska som inte är bäst på att sätta nål. Och mycket riktigt hon tog 2 nålar och hon grävde rejält. Aj. Vad gör man inte för att öka chanserna. ....

• mom2012

Jag tog Embla plaster, kan verkligen rekommendera det Målamitthjärta. Jag kände nästan ingenting!

Skönt att du fått mensen. Att man kan längta så efter den. Jag ska köra i naturlig cykel och är lite nervös för att inte hitta ägglossningen. Känner den absolut inte! Har ägglossning runt dag 21-22 och har redan på dag 14 börjat med ägglossningstester.

Jag tror jag får ägglossning ca 8/10 och sen blir det ÅF 5 dgr senare med en blasto, runt 14/10. Det blir strax innan dig då?

• mom2012

En fråga till er som gjort FET i naturlig cykel och tempat + tagit ägglossningstester.

Jag har alltid en temp på morgonen runt 36.6. Sen efter ägglossning går den upp till ca 37,2-37,4.

Det märliga är att jag redan nu har 37,2. Jag har inte haft ägglossning vad jag vet då den kommer först om 1 vecka.

Kan man plötsligt få ändrad basal kroppstemp? Jag har iof varit brakförkyld med rejäl luftrörskatarr. Kanske har jag lite feber i kroppen.

• mom2012

DHEA kam hjälpa äggkvaliteten men det är steroider och du bör va försiktig. Har du lågt dhea i kroppen kan du ta det men garanterat du högt får du motsatt effekt. Biverkningar som skäggväxt och dömt röstläge. Ta prover innan. Och minst 3 mån ska de ätas. Melatonin tog jag 2.5-3 mån

• mom2012

Jag har amh på 15. Är 40 precis fyllda. Det är bra amh för min ålder men sen har jag endometrios och maken har få spermier. Så ivf är enda möjligheten säger de.

• mom2012

Målamitthjärta nu ör jag rädd jag hamnar i en icke ägglossning denna cykel. Fast vul visade en 15 mm blåsa som bör va denna månads.

Omslag har ej skett men inbillar mig att testerna blivit något starkare. Det ska va dags onsdag eller torsdag. Tempen är låg så ingen ÄL har skett ännu iaf. Nervöst med naturlig cykel. 1a gången :)

Å så fick även jag meddelandet man inte vill ha mitt i kämpande. Vänner som blivit gravida. 2 av dem. Vad gör man? Kroppen vill skrika men för fan jag då???Vi? Men jag svarade snällt gratulerar och vad underbart. I ett normalt läge hade det ju varit så.

• mom2012

Målamitthjärta jag tar ÄL test 2 ggr dag. Jag tempar med. Idag kl 12.30 kände jag ett hugg på 2-3 sek. Det kan varit ÄL. Så svårt när man inget känner! Tycktes ana lite lite kraftigare streck idag på kvällstestet. Va ju nästan säker. Men i mrgn bitti kanske.

Jag hade amh på 15. Född 75.

• mom2012

Tog ett äl nu på jobbet. Det verkar inte som det blir utslag utan tvärtom mer svaga tester nu. Kan testlagrets äl stickor va dåliga? Jag brukar va som en klocka på cd21 vilket också är den dag äl testet är starkast men ej plus enligt deras anvisningar.

Suck. Varför kan det inte bara funka.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö