• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2014-01-08 19:21:59 följande:
    AMH-värdet kan man ta när som helst i cykeln. Spelar ingen roll. :)

Sen bör man nog inte jämföra doserna. De är helt individuella. :)

Jag känner mig verkligen att dra igång snart. Tänk, om 7 veckor kan jag vara gravid!!! :D
    Jaha! Okej! För de sa att jag skulle ta det så nära ägglossning som möjligt! :/

Ja eller hur! Det känns helt overkligt! :O Börjar kännas lite läskigt till och med! 
  • Moolie

Pratade med vår klinik idag och de sa att man skulle börja på dag två ELLER tre! Jag får oftast min mens mitt under natten. Så dag två känns mer rimligt! :) Nej nej! Jag jämför inte preparaten som så! Utan mängden som man sprutar in! :) Man har ju olika anledningar till varför man har sin mängd. Problemet är att jag aldrig fått veta mitt AMH! :/ Därför jag blev så fascinerad av det nu!

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 21:57:52 följande:
    Moolie: Jag ska börja på dag 2. Nog för att jag har kortare cykel. Första mensdagen är när det kommer rött och färskt blod. Så det första på natten gäller nog inte utan det som kommer dagen efter då. Klurigt det där! :)
    Precis som jag tänkte då! :) Ja, får jag det under natten tar jag ju sprutan på kvällen efter så att säga! :) Smidigt! ;)

Usch, tänk om mensen hoppar över sig pga ens nervositet! Jag kan inte tänka på något annat än de där förbenade sprutorna just nu!! 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 08:51:13 följande:
    Samma här. Tänker enbart på att vi ska dra igång snart. Måste försöka komma på något annat att fokusera på annars blir jag nog galen.
    Jag fick världens utbrott på hela familjen nu i morse! Så.... Jag har PMS nu! NU är det nära! Mensen får hålla sig tills på måndag!!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 12:10:39 följande:
    Vad bra! :) Eller ja inte PMSen, men att det är nära. :)

Vad händer om man får sin mens en lördag och ska börja med sprutorna på dag 2? Hm! Man ska ju ringa in innan. :O
    Jag har en ägglossningsapp! Så jag håller reda på det där! Men nu när jag pratade med dem i veckan så sa de att man hellre skulle ringa några dagar innan än efter. Men jag hade börjat ändå! Om du får din mens på lördagen så börjar du väl ta sprutorna på måndagen? Räkna 48h efter blödningen! Så kanske det blir lättare? Jag har egentligen INGEN aning eftersom detta är första gången för mig! Men det är en teori!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 12:51:01 följande:
    Nä dag 1 är ju när riktig mens börjar. Fast jag kommer att veta exakt när den kommer. Tar älstickor, känner min äl och mensen kommer alltid 12 dagar efter. :)

Tror inte den borde komma på helgen. Då har cykeln ballat ur. :P
    Alltså, jag blev nojig och stirrade ner i mitt papper på toa i säkert fem minuter nyss! Såg ut som rosa! Då kommer min mens förmodligen imorgon natt eller i natt! Den ska komma först om FEM dagar! 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 18:49:13 följande:
    Oj! Så var min cykel förra gången. Men jag åt Östrogen för ett tag sen så det är nog det som spökar. Sen kan jag ha spottings i någon dag innan det drar igång.
    Ibland gör min mens sådana hopp! :O
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 20:19:35 följande:

Då har du nog haft tidigare ägglossning. Känner du av den något?

Inte en susning! När den prickar rätt gör jag det eftersom jag tänker på det. Men annars känns det som vilken stickning som helst. Ibland kan jag känna att det sticker till i äggstockarna, utöver ägglossning!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-11 20:19:35 följande:

Då har du nog haft tidigare ägglossning. Känner du av den något?

Hur känner du förresten? :P
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-12 00:31:21 följande:
    Jag får riktigt ont. Tror det rinner ut vätska i buken. Det var läkarens förklaring. Förstår inte hur man ska kunna ha sex då. :P
    Ush då! :O Nä, kroppen är en rolig skapelse! :P
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö