Nordic IVF Center Malmö
Jag ligger hemma i soffan. Mår så där inte på topp men är inte döende.... har lite ont i magen och en del (ursäkta) bruna flytningar. Jag är nu i händerna på KK på UMAS men har ännu inte fått träffa en läkare. Sköterskorna säger inte mycket när jag är där och lämnar blodprov. Vet fortfarande inte om det blir cellgift eller op. Mina hcg värden har gått ner vilket är bra för då behöver jag inte oroa mig för att det blir kritiskt. Men de är långt från noll. Har tappat all energi av inte veta vad som kommer hända och när man läser så säger en del att man ska vänta 6 mån på att göra ett nytt försök andra säger 3 mån efter behandling med methotrexate. Vilket som så känns det som en evighet. Just nu vet jag ingenting. När jag var där igår så sa dom inget om och när jag skulle tillbaka. Ringer man så svarar ingen. Behöver få bli sjukskriven. Ska jag vara helt ärligt trodde jag inte att det skulle bli så här svårt och mentalt tufft att göra ivf.... visste inte heller att risken för utomkvedshavandeskap var 5% vid ivf. Har man haft ett så är risken upp till 20%.... suck!
Libra1 jag hoppas det går bra. Enligt vissa kliniker kan man inte säkert säga plus eller minus förrän vid ruvardag 20.
kram till er alla!