• Nassa

Nordic IVF Center Malmö

Jag ligger hemma i soffan. Mår så där inte på topp men är inte döende.... har lite ont i magen och en del (ursäkta) bruna flytningar. Jag är nu i händerna på KK på UMAS men har ännu inte fått träffa en läkare. Sköterskorna säger inte mycket när jag är där och lämnar blodprov. Vet fortfarande inte om det blir cellgift eller op. Mina hcg värden har gått ner vilket är bra för då behöver jag inte oroa mig för att det blir kritiskt. Men de är långt från noll. Har tappat all energi av inte veta vad som kommer hända och när man läser så säger en del att man ska vänta 6 mån på att göra ett nytt försök andra säger 3 mån efter behandling med methotrexate. Vilket som så känns det som en evighet. Just nu vet jag ingenting. När jag var där igår så sa dom inget om och när jag skulle tillbaka. Ringer man så svarar ingen. Behöver få bli sjukskriven. Ska jag vara helt ärligt trodde jag inte att det skulle bli så här svårt och mentalt tufft att göra ivf.... visste inte heller att risken för utomkvedshavandeskap var 5% vid ivf. Har man haft ett så är risken upp till 20%.... suck!

Libra1 jag hoppas det går bra. Enligt vissa kliniker kan man inte säkert säga plus eller minus förrän vid ruvardag 20. 
    kram till er alla!

• Nassa

Libra1: Tråkigt att det inte vill stanna.... jag hoppas verkligen inte att det har fastnat där det inte ska sitta.

ITM: Hur har det gått på äp?

Jag mår bättre, är på SUS varannan dag och lämnar prover. Jag har haft tur som har sluppit cellgift och op. HCG värdet har sjunkit hela tiden. Börjar jobba på torsdag igen. Får frågan om jag är ledsen, klart jag är med kanske mer glad över att det har gått bra trots allt. Det kanske tar några veckor innan kroppen är i balans och jag får nästa mens men har bestämt mig för att försöka igen och hoppas vi kan göra det innan de stänger i juli.

Har funderat på varför det verkar så jäkla svårt att bli gravid..... idag sa jag till sköterskorna på KK att jag verkligen hoppas att jag aldrig behöver komma dit igen utan kan få prova någon av deras andra avdelningar läs förlossning.... Det sa jag förra gången också men nu menar jag det! 

Kram till er alla!

• Nassa

Jag fyller 41 i september så jag har inte tid att vänta för mycket......

• Nassa

Jag har telefonmöte med Pia nästa vecka. Kan fråga henne om spolning det är inget vi har pratat om. Men detta var första gången som vi fick tillbaka befruktade ägg. Så det är kanske bara att försöka igen.... försöker vara positiv till det även hur jobbigt jag vet att det kommer bli... 

Är så otroligt glad och tacksam över att sluppit cellgifterna. En del säger att det räcker med att vänta 3 mån men 6 mån är att rekommendera.... Det hade varit tungt att vänta så länge när tiden håller på att rinna i väg.

• Nassa

Då får jag säga grattis till dig 2014Bebis :) Vi håller tummarna att det blir 8 fina ägg som blir befruktade!

• Nassa

2014Bebis: Varma kramar till dig! Jag hoppas att du kan hitta styrka och motivation för att fortsätta till hösten.
    2014 är inte slut än....så det kan fortfarande bli en bebis i magen som växer under 2014

Kramar till er alla starka modiga tjejer i forumet!

• Nassa

Hej alla,

Är det någon som gör behandling nu? Jag påbörjade en ny i söndags har VUL på måndag. Tror det blir äp på fredag. Hade gärna vilat kroppen lite men hann inte vänta om jag ville göra ett försök till innan augusti.
    Håller er uppdaterade. Var tvungen att berätta för min närmaste chef att jag gjorde ivf. Han skulle skicka mig till Rotterdam på jobb nästa vecka.... kände inte för att ta risken att resa med sprutor och inte vet om jag hinner hem till äp. Han tog det väldigt bra, önskade mig lycka till och sa att få barn var det bästa som hänt i hans liv. Skönt för då är det en mindre att ljuga för på jobbet.
    ITM hur gick det med sjukskrivningen?
    kram till er alla!

• Nassa

ITM: Förstår att allt är extra tungt. Jag har min mormor (hon är inte biologiska mormor min riktiga gick bort 1968 innan jag föddes) som är 90 och har varit pigg och relativt frisk fram till nu. Jag tror inte att hon är i livet så länge till och jag hade så gärna velat berätta att jag var gravid för henne. Så jag förstår verkligen vad du menar. Jag hoppas att de vet och förstår utan att vi behöver säga något. Ingen av mina föräldrar är i livet så hon är den sista jag har kvar förutom mina syskon. Den sista länken till min mamma. Jag gråter varje dag över henne. 

På grund av min ålder så kan jag inte vänta med ivf utan jag kör på. Om jag misslyckas nu så har jag en chans i augusti.... Jag tänker att det måste gå! Det känns bra att ha berättat det men den chefen (country manager) som borde veta vet inte. Han är amerikan och företaget jag jobbar på är amerikanskt. De har lite andra förhållningssätt till saker som för oss är självklara. Fick veta i fredags att midsommarafton, julafton, trettondagsafton och nyårsafton är numera inte helgdagar utan vill vi vara lediga får vi ta ut semesterdagar. Vi har bara 25 dagar per år.... han fick dessutom panik när min kollega tog ut 3 mån pappaledighet och sa att det var skandal! Som sagt inte samma syn på saker och ting som oss :) 
    Styrkekramar och massa energi till dig!

• Nassa

Jag tycker Pia är väldigt bra. Hon verkar öppen att prova och anpassa efter varje persons behov. Jag frågade om klistret men de sa att det finns inga bevis att det skulle fungera. Hon är ju lite speciell introvert men så glimmrar hon till ibland. Ler lite allvarsamt som bara hon gör :) Jag gillar henne. Hon har varit väldigt mån om mig efter utomkvedshavandeskapet, gjort extra kontroller istället för att lita fullt på kvinnokliniken. (Nu kan de testa hcg värdet i blodet igen. Nya striktare rutiner) Pia gör äp på mig på fredag. Har bara haft Sorana innan men gillar henne också.
    ITM: Då håller vi tummarna att det lyckas denna gång! Kommer du på fredag?
    kram till er alla!

• Nassa

11 ägg fick de ut. Ska på återföring kl 11 idag. Vet inte hur det har gått än men hoppas bra! Skriver en uppdatering när jag kommer hem :)

• Nassa

Ruvar på två 8-celliga embryon. Vet på onsdag om det blir något till frysen. 8 av 11 blev befruktade. 

Edison: har inte provat akupunktur för ivf men av andra anledningar men det var i stockholm så jag känner inte till någon bra här i skåne. Vet att det finns en mycket duktig i Göteborg.

• Nassa

Testade idag trots att jag har testdag den 18. Det var negativt. Det känns som mensen är på väg. Fortsätter med lutinusen fram till onsdag och testar igen om inte mensen har kommit. 

ITM: Grattis till bra resultat! Nu håller vi tummarna!
    MissKS: Grattis och väldigt intressant om socker och vitt mjöl (bröd) Ska faktiskt börja bli sträng med det och se om det blir skillnad till nästa försök. Har sommaren på mig.

• Nassa

Jag köpte test på apoteket. Jag litar på det fanns inte en antydan till streck för graviditet. Jag har full mens nu och har pratat med kliniken. Har telefon möte med Pia på tisdag. Funderar på att prova med Menopur nästa gång får hellre ut färre ägg med bättre kvalitet. Har lagt om kosten från igår. Inget socker inget mjöl lite eller inga kolhydrater och protein. Vi får se om det hjälper för nu jävlar ska det funka nästa gång! :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö