• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Sindyrella: Åh vad roligt!!! Ett stort grattis!!! ❤️

• Libra1

Jag är medlem i Barnlängtan. Mest för att stödja en bra förening. :)

• Libra1

Millan: Eftersom det är så många faktorer som spelar in så hade jag nog valt att göra ett försök under sjukskrivningen. Men försök ha ett litet mål varje dag så du inte går hemma och grubblar ihjäl dig. Det är mitt tips. Går du och pratar med någon? Det hjälper mig. Vid förra ruvningen blev jag sjukskriven. Pallade inte all stress runt omkring. Det var en lättnad. Krya på dig kram!!!

• Libra1

De har sagt till mig också att stress inte påverkar. Men det tror jag. Sådan här stress i alla fall. Stresshormoner ska inte vara bra i för höga värden. Låter perfekt att stressa ner och ta dagen som den kommer. Att det är viktigt att bara ta en dag i taget. Jag försöker leva så men det är svårt.

Idag skulle jag gått tillbaka till jobbet efter en lång sjukskrivning men kände mig inte redo. Har fortfarande ont efter operationen. Är så glad nu att jag sjukade mig. Hade aldrig orkat jobba kväll och sova över. :-/

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-20 11:18:42 följande:

Hade officiell testdag i lördags och det var ett starkt fint Plus Hjärta Solig

Pratade med Nordic idag och meddelade det glada resultatet. Så nu börjar nästa väntan, 6 november är det VUL.
    Känner mig inte jättegravid än, bara svullen så att jag tycker att det är jobbigt att ha byxor på mig.... Men kan ju inte gå utan till jobbet

Grattis igen!!! Vad roligt! :)
  • Libra1
    2014bebis skrev 2014-10-21 12:26:31 följande:

Hej tjejer!

Måste råd fråga er. Jag står inför mitt sista försök att sätta in en blastocyst som nu är i frysen. Har aldrig tidigare gjort ett fet och eftersom det är min sista chans vill jag verkligen ha tänkt på allt. Vilka kosttillskott äter ni?

Jag tar bara multivitamin med extra folsyra som Nordic rekommenderar men jag kanske behöver något annat för att bli gravid, har ju aldrig fått ett plus.

Vill därför kolla med er vad ni tar.

Jag skulle nog mer tänka på vad jag äter. Kanske utesluta laktos och gluten ett tag. Antioxidanter ska vara bra. Därför ska jag försöka äta en del raw food denna gången.

Jag har hört om en del som testat ta en halv barnalbyl (Acetyl Salisylsyra) efter ET. Större mängder får man ju inte äta. Men en liten liten dos säger dem kan hjälpa immunförsvaret lite. Ifall det skulle vara så att kroppen stöter bort embryot. Jag vet inte om jag skulle våga. Kanske!

Har du hört talas om Babyklister? Fructus Femina. Kan hjälpa.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö