• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Sindyrella1983 skrev 2014-10-21 14:09:19 följande:

Åhh jag gjorde en dum sak idag..... Jag ville testa och se om CB digital visade 3+ eftersom det är mer än tre veckor sedan äp... Men det visade fortfarande 2-3. Så nu blev jag ju orolig istället. Jag blir galen på mig själv som inte kan låta bli att testa.

Det beror säkert inte på att något är fel. De visar inte exakt på rätt dag. När är det VUL?
  • Libra1
    2014bebis skrev 2014-10-21 14:10:12 följande:

Jag försöker också äta bra och tar långa promenader. Har fått trombyl utskrivet av Nordic som jag tar vid behandlingen är nog lite samma effekt som med barnabyl tror jag. Köpte även Fructus Femina och har tänkt testa vid fet. Pratade med Nordic och det var ok att testa.

Har läst mycket varierat  om omega 3, en del skriver att man ska ta extra, en del skriver att man ska låta bli. Vet inte, jag äter inte jätte mycket fisk. Man blir lite lätt knäpp av det här, analyserar precis allt... 

Det låter ju bra. Trombyl är blodförtunnande. Kan också göra det lättare för embryot att fästa i slemhinnan. Många som fått upprepade missfall tidigt brukar få ta det.

Jag har bara hört bra om Omega3. Men att det är viktigt att det är fiskolja och inte fiskleverolja. Jag är vegetarian så det känns tryggt att ta lite extra. Finns i linfröolja också men inte samma koncentration.

Visst blir man lite smått galen. Jag tar D-vitamin och Q10 denna gång. Ska tydligen hjälpa äggen lite. Vi får väl se. :)
  • Libra1

Vi har ju träffar! Kolla här: www.minbebis.com/blogg/libra/traffar/

En tjej vill starta träffar för alla sekundärt barnlösa. Står också på sidan. :)

Moolie: Där finns fler tjejer i IVF-gravidgruppen som haft missfall. Vet att det känns lite läskigt första gången. Men jag lovar att det känns bättre när man gjort det.

• Libra1

mom2015: Jag fick höra att man kunde få färre ägg med korta protokollet, så blev lite nervös. Men det visade sig bli samma resultat. :)

Korta protokollet är en dröm mot det långa. Jag mår extremt dåligt av Synarelan.

• Libra1

Moolie: Jag fick ett tips av min kurator. Att ha ett mål varje dag. Inte mer, inte mindre. Sen när du kommer igång med samtalskontakt så kommer det säkert kännas bättre.

• Libra1

Jag var livrädd första gången. Nu har jag hittat vänner för livet. :)

• Libra1

Det är så dumt att fortsätta testa. Testen kan visa fel ju senare man tar dem. När har du VUL Sindyrella? Försök hålla ut!!! Jag håller tummarna att allt är OK.

• Libra1

Lägger fram listan. Den låg lite långt bak. :P

Fler som börjar med behandling snart? Jag börjar antagligen med sprutor på fredag.

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    Ca 31 okt - Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie
    6 nov - Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 6 färsk (påbörjat nr 7)
    Barfota4 - 1

• Libra1
    Millan14 skrev 2014-10-27 16:24:51 följande:

Jag börjar me sprutor ikväll, Vul nästa måndag. Näst sista behandlingen....man både vill genomföra den samtidigt som man vill "ha den kvar".

Inne via mobilen, så om ngn vill får ni gärna lägga in mig i listan, tack! :)

Ett stort lycka till! Då ligger vi ganska lika. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö