• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Sindyrella: Usch vad jobbigt. Hoppas bara maskinen visade fel eller att bebisen gömmer sig. Massa styrkekramar

• Libra1

Igår var jag på VUL och allt såg bra ut. Ska tillbaka på måndag. Sen får vi se när ÄP blir av. :D

• Libra1
    2014bebis skrev 2014-11-10 08:53:48 följande:

Moolie: Härligt att allt såg bra ut! Hoppas du snart också mår bättre.

Libra1, skönt att vara igång, hoppas allt ser bra ut idag så du får datum för ÄP.

Millan14, hoppas att du mår bra och får bli ruvare =)

Idag ska jag kolla slemhinnan och se när jag ska börja med ägglossningsstickor. Känner mig nervös inför FET då jag aldrig gjort det tidigare, blir ju inte lättare av att man vet att det är sista chansen. Har läst lite om Prednisolon, som ska sänka immunförsvaret. Är det någon här som testat det? Jag har ju aldrig fått ett plus så jag är minst sagt desperat nu.

Hoppas att allt kommer att gå bra för dig. Jag håller tummarna superhårt!!!
  • Libra1

Det blir äggplock på torsdag och återföring på lördag. Där var 10 äggblåsor i alla fall som såg bra ut. Glad

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4
    2014bebis FET
    Mom2015

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    Mom2015 - korta protokollet

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    1 november- Libra1
    Ca mitten November 2014 - Mom2015

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    7 november - Libra1
    10 november - Libra1

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    13 november - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    15 november - Libra1

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie
    6 nov - Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon

• Libra1
    mom2012 skrev 2014-11-13 16:37:59 följande:

Hej på er. Ni som kör korta protokollet. Ungefär hur många dagar har ni haft från sprutstart till äggplock? Försöker planera mitt liv o jobb så jag är på hemmaplan då. Tufft att få all planering att klaffa :)

Jag har sprutat allt från 8-13 sprutor Gonal-F/Menopur. Så lite olika.
  • Libra1

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

• Libra1

Nu är jag ruvare till 2 fina 4-celliga embryon. Resten lever ännu och odlas vidare. Vi är överlyckliga och nervösa!!! :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö