• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Millan14 skrev 2014-11-15 15:48:43 följande:

Grattis Libra, så underbart!! Håller tummar å tår!!

Är de ngn som fått blåmärke under å i naveln efter ivf? Såg det idag. ÄP i måndags. Lite orolig, någon som vet ngt?!

Tack!!! :)

Har bara fått av sprutorna. Låter lite märkligt! Tryckte de på magen?
  • Libra1

När jag googlar får jag upp navelbråck. Kanske du är så svullen om magen så det trycker på? Ta upp det med Nordic, eller VC.

Själv har jag förstoppning. Sådär kul! Då gör allt mer ont. :-/

• Libra1
    mom2015 skrev 2014-11-15 18:39:00 följande:

Skulle fått min mens idag, 14 dgr efter ÄL, men självklart dröjer den när man vill starta med sprutorna smile1.gif Så typiskt... Kanske I morgon.

Det brukar vara så.
  • Libra1
    ITM skrev 2014-11-15 19:02:47 följande:

Libra1 grattis till ruvarsstatus. Är de första gången du kör med ovitrelle efter äp?

Vi gjorde de vid vårt sista försök (efter 5 försök där mens kom jätte tidigt) nu är jag gravid i v.25. Håller tummarna för er! Kram

Vad spännande! Det är första gången jag testar. Fick du problem med svullen buk på ET-dagen? Jag tog min andra spruta idag och fick jätteont i magen. Har gått upp 1,5 kg sen i morse. Är iofs förstoppad också så kanske har med det att göra.

Någon som blivit överstimulerad? Blir jag det så får jag sluta med Ovitrelle. :-/
  • Libra1
    mom2012 skrev 2014-11-16 14:47:51 följande:

Jag är nyfiken på varför man fortsätter med ovitrelle efter äggplock. Är det för att öka ngt hormon?

Här går jag o väntar o väntar....CD 37 (!!) idag. Just bara för att jag väntar o längtar på att få starta med äggstimulering.

Härligt du ruvar Libra! Kort protokoll? Ngt som ni gör på annat sätt denna gång? Lycka till!

Så typiskt att mensen inte vill komma. :-/

Jag testar Ovitrelle eftersom jag får tidiga spottings och har en något kortare cykel. Ovitrelle består utav graviditetshormonet Hcg. Så man kan säga att man lurar kroppen.

Jag körde kort protokoll. Denna gången valde jag Menopur eftersom jag tror lite mer på den. De gjorde både ICSI och AHA denna gången. Äggskalet var något för hårt tyckte dem. Kanske vårt problem.!? Fick även tillbaka 2. Så mycket annorlunda denna gång. :)
  • Libra1
    Millan14 skrev 2014-11-16 17:31:43 följande:

Libra - tack! Ja, jag har ingen aning om vad det kan vara. Känns inte ömt el så. Men känns lite otäckt. Navelbråck låter ju inte så skoj, ska ringa nordic imorgon.

När har du td?

Alla ni som väntar på mens inför start, hoppas att den dyker upp snart!!

Säkert bara något blodkärl som brustit då.

Td den 2 december.
    walkwithme skrev 2014-11-16 18:07:58 följande:

Libra1: håller tummarna så hårt jag kan!

Vad spännande med två!

Tack!!! Hur går det för dig? :)
  • Libra1
    ITM skrev 2014-11-16 21:40:47 följande:

Libra1 jag blev överstimulerad men de avbröt inte ovitrelle schemat. De sa till mig innan jag började att om jag blev ös skulle de avbryta. Men var nere på 2 xtra vul under ruvartiden för att hålla koll på vätskan. Var mega svullen andra vul:et tappade de mig på vätska dock inte så mycket. Tänk så här oftast betyder en ös en graviditet;)

Låter jobbigt! Än så länge är jag inte gravid. Men får ha koll fr om torsdag då de kan fästa. Fick väldigt ont förra gången jag blev gravid på ruvardag 10. Kändes som vätska. Men var inte så farligt.

Är lite rädd för hur jag kommer att må när, ja jag skriver när, det/dem fäster. Blir en ÖS värre med tvillingar? Någon som vet? :O

Idag är det dags för Ovitrelle igen. Får se hur jag mår efter den. Idag mår jag bättre igen och väger samma som innan.
  • Libra1

Uppdaterar listan!

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4
    2014bebis FET
    Mom2015
    Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    Mom2015 - korta protokollet

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    1 november- Libra1
    Ca mitten November 2014 - Mom2015

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    7 november - Libra1
    10 november - Libra1
    10 november - 2014bebis

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    13 november - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    15 november - Libra1

Plus Testdag:
    2 december - Libra1

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2014-11-18 17:51:37 följande:

Har legat på gynavdelningen idag och gjort cytotec behandling. Mådde sjukt dåligt, gjorde ont så jag kräktes och höll på att svimma. Men nu är hinnsäcken ute iallafall. Så planen är att på nästa försök efter nyår så fort det passar med mensen.

Men allt känns okej nu iallafall.

Hoppas ni mår bra

Usch vad jobbigt! Har själv varit där. :-/

Många styrkekramar
  • Libra1

Spännande! :)

Idag är jag på rd4. Är fortfarande väldigt uppblåst och mår jätteilla. Funderar på om jag borde kolla så jag inte har vätska i buken. Har fortfarande ont och känner mig helt stel. Är sjukskriven t om imorgon. Känner inte alls för att jobba 24 timmar i helgen. :-/

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö