Nordic IVF Center Malmö
Vad skönt att ha en plan!!! :D
Har en IVFvän som funderar på Grekland. Men det verkar dyrt. Kan man få någon svensk läkare att översätta recepten eller hur funkar det?
Vad skönt att ha en plan!!! :D
Har en IVFvän som funderar på Grekland. Men det verkar dyrt. Kan man få någon svensk läkare att översätta recepten eller hur funkar det?
Tjejer.... hade temphöjning i morse från 36.8 till 37.2 vilket förvånar mig då jag inte tycker äl testet är 100% starkt. Eller vad säger ni? Är det översta ett omslag? Vill ju inte missa äl nu...... ju.
Det kom sig starkt vid lunchtid sen så jag har ägglossning på g :) hurra! Väntar på tid för återföring. Tyvärr är mina inflammation prover förhöjda trots medicinering mot högt Tnf alfa men jag känner mig så motiverad nu.... vil ju inte avbryta.
Busigasyrran. Menar de verkligen att 2 kurer pergotime skulle ge graviditet.... normalt är ju 12 månader för ett friskt par att bli gravida. Får ni inte fler månader med pergotime då? Det ger er kanske större chans. Har de kollat upp dina prolaktinvärden efter du fick barn? Mina va normala innan barn men efteråt väldigt förhöjda. Förhöjda prolaktin ger infertilitet men kan sänkas med medicin (jag har det och har haft sedan 2013) och då fungerar kroppen normalt igen.
Känner ni själva att något är fel kanske ni ska göra en utredning på ivf klinik. De kanske hittar något som gyn missat. . .
Läs på lite om sekundär barnlöshet och ev även immunologiska problem och se om du känner igen er i något av det. Jag fick en aha upplevelse av att läsa mer om det och jag är nu utredd för immunologiska problem och hade turen att bli gravid 1a försöket. Tyvärr missfall v10 men det gick!
Solen skiner och jag känner mig taggad.
Har nu äntligen fått tid för återföring efter 5 månaders själslig vila efter missfallet. Det sker på tisdag 26/4 Så nästa vecka vid denna tiden är jag inne I ruvarfasen igen för 12.e gången sedan 2013.
Någon mer här inne som är på G I behandling? Vore trevligt att följas åt
Tack grukangrace! Och alla andra som håller tummar. Jag tvekar på åf denna gång för äl krånglar. Enligt tester fick jag indikation på urin men temphöjning kom 3 dgr senare. Är det ibte typiskt? :)
Busigasyrran bröstvätska är direkt kopplat till högt prolaktin så det är.nog det läkaren pratat om. Högt prolaktin är hindrande för graviditet pga kroppen får signaler som tolkas att du är gravid eller ammar. Kolla upp vilket värde du hade. Du ska ligga mellan 5-20 nmol/liter. Är det högre kan du få tex norprolac eller pravidel som sänker det ganska fort. Kräv nytt blodprov efter medicinering ca 4 v.
PS jag hade ingen vätska från brösten. Ändå högt prolaktin.
Äntligen! Min eskimå överlevde upptining och nu ruvar jag äntligen på den lille. Nu börjar den tuffa tiden som ruvare....bara att vänta för inget jag sjölv kan påverka nu. Testdag 10 maj. Kram på er alla som kämpar!
Busigasyrran har du kollat din journal ang prolaktinvärden? Det låter som det är högt prolaktin de hittat på dig.... det ska alltid följas upp av ytterligare 1 blodprov och om det då är höjt igen följer man upp med Magnetröntgen som är nästa steg.
Börjat bli lite låg redan..... Känner absolut ingenting magen. Sist hade jag tre hugg i magen rd2. Nu på rd3 snart rd4 ... immunförsvaret är lugnt vilket jag också tolkar som att blaston nog inte fäst.
Kände du något libra nu när du blev gravid? Å du målamitthjärta? Kändes det likadant med båda pojkarna?
Med mitt 1a barn fick jag en klassisk nidblödning. Min 2a grav nu i höstas fick jag inte det..men huggen i magen ..så det skiljer säkert från gång till gång på samma person? (Intalar jag mig)