• Edison

Nordic IVF Center Malmö

2014bebis...vad ledsen jag blir för er skull:( Styrkekramar!

• Edison
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling: 
    Moolie
    ITM

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    5 april - 
    Libra1
    24 Mars - Edison

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    11 april - Libra1
    31 mars VUL 1, 3 april VUL 2 - Edison

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 16 - Libra1
    Vecka 19 Bebis2014
    7 April - Edison

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    9 April - Edison

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 (4 färsk, 1 FET där embryot inte klarade sig)
    Moolie - 1
    Bebis2014 -  5 färsk
  • Edison

Tack :) Börjar bli lite nervöst nu. Kan de hända att äggen blir "för mogna" så dem inte kan anväda dem för att dem är för stora eller nått? mina var runt 12-14 i mått i måndags, och i torsdags låg dem på över 20.. tänker att då kanske dem är typ 40 imorgon och för stora att använda..eller dem kanske slutar växa när dem uppnått en viss storlek? eller det kanske inte spelar någon roll? =)

Hur länge från ET måste man sen vänta innan man kan göra gravtest?
    Och hur räknar man ut BIM vid IVF? Är det äggplock man räknar som befrukting, eller räknar man från ET?

Hoppas på en fin skörd imorgon =)

• Edison

Jag fullkomligt älskar personalen på nordic, vilket gäng! =)
    Äggplocket idag gick bra, gjorde dock så sjukt mycket ondare än vad jag hade föreställt mig.
    Galet ont! Fick extra morfin och något annat som skulle verka avslappnande, men kändes inte som att det bet på mig..gjorde ingen störe skilnad. 

10 ägg blev det, ska ringa dit imorgon och höra hur många som blev befruktade=)
    ET blir på torsdag som det ser ut nu! Spännande! =)

• Edison
    Libra1 skrev 2014-04-08 10:12:03 följande:
    VUL idag gick fint. Allt såg normalt ut. Där finns 6 äggblåsor på 7-10 mm. Låter ju perfekt! Nästa VUL på fredag på dag 7. :)
    Va skönt att allt såg bra ut =) då kan du slappna av lite mer nu =)
  • Edison
    Libra1 skrev 2014-04-09 18:54:17 följande:
    Nassa: Hoppas det är något positivt. Jag mailade dem och hörde men tyvärr så godkänner tydligen inte Försäkringskassan sjukskrivning från IVF-läkare. Så jag fick ett tips om att gå till vårdcentralen istället. Jag biter ihop och jobbar imorgon också sen sjukar jag mig först i 7 dagar. Så får vi se!
    Skulle du inte kunna sjukskriva dig för stress/nedstämdhet och inte nämna ivfen? 
    Vårdcentralen bör kunna fixa det tycker jag.

Känner du att det är för mycket för dig just nu, vilket är helt förståeligt, så tycker jag att du ska lyssna på din kropp och ta det lite lugnt. 
  • Edison
    Nassa skrev 2014-04-13 11:32:25 följande:
    Tack men att hålla tummar och tår verkar inte ha hjälp denna gång. Det var en klart minus på stickan. Har väl känt på på mig eftersom jag har haft blödningar. Tar ett nytt test på tisdag men inte för att jag är hoppfull. Det är bara att ta nya tag men det känns deppigt. Funderar på det där med blodproppar. Min mor hade mycket blodproppar och jag har haft små tromboser jag kanske ska tala med Pia/Sorana om det. Det blir väl sprutstart i maj igen men vet inte när. Jag har sagt att vi kör varannan månad och jag försöker inte tänka på pengar.... Min man jobbar utomlands och de pengarna går till behandlingarna.  Några tips hur man bäst laddar om? Kan ju gärna inte gå ut och tröst shoppa ;)

Vad tråkigt:( när har du din egentliga testdag? Håller tummarna för pluss på stickam på tisdag!!! Kram
  • Edison

Ruvdag 4 idag, mår bra förutom att jag är så sjukt svullen. Svullen är nästan en underdrift.

Fick ha mina gamla mammabyxor på mig idag för var inte ens i närheten av att kunna knäppa mina vanliga byxor! Normalt att bli såhär spänd verkligen?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö