• Blomster84

Nordic IVF Center Malmö

Ni som gjort ostimulerat FET, vilka ägglossningsstickor använde ni?

• Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-01 18:27:04 följande:

Någon här som testat med apotekets gravtest och fått falskt positivt? Det var mega negativt. Helt blankt. Sen gick jag och åt middag och när jag sem gick in på wc för att visa mannen att det var blankt....då var där 2 streck! Inget spökstreck. Tydligt streck. Jag är själv helt säker på att det är negativt och blev + pga tiden gått?

Titta själva ....vad säger ni?

Ta ett nytt imorgon med morgonurin. Hoppas hoppas att det ger två streck igen inom "tidsramen" :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-01 21:18:08 följande:

Målamitthjärta på ett sätt va det kanske bra att tårarna kom idag? De hade säkert velat komma för längesen. ...men sen blir man "för stark" och låser in känslorna. Ivf gör en väldigt stark men samtidigt väldigt svag. Jag grät sist hos Nordic vid återföring....det är så mycket hormoner och känslor och besvikelser och förväntningar.

Kramar till dig

Jag grät vid äggplocket båda gångerna. Blev mycket känslor på en gång blandat med smärtstillande. Väldigt skumt att inte kunna kontrollera tårarna helt plötsligt.
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-01 20:52:04 följande:

Förstå gången jag har börjat gråta sen första ultraljudet, den första vi ser på avdelningen är sambons syster (jobbar där som ssk) fick en kram och där börjar man gråta. 

Nu väntar jag bara på att de sista resterna ska komma ut och att man kan börja bearbeta vad som hänt. Usch vill verkligen inte uppleva detta igen!!!

Tänker på er. Så hemskt att ni måste gå igenom detta.... Många kramar....
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-01 21:23:19 följande:

Blomster 84. ...vet du vad galet vi gjort. Mannen fick kissa på mitt andra test nu ikväll. Är det plus i morgon när vi vaknar så ska jag reklamera alla mina apotekets gravtest. Jag har testat med billiga stickor jag köpte på internet och de va minsann minus flera dagar efter testet togs. Inget falskt plus när det torkar mm. Ska bli spännande och se om mannen är gravid i morgon Hihi hi.

Haha vad ni är knäppa! :) blir stor sensation om din man är gravid ;) morgondagens löpsedel: "Man gravid enligt Apoteket!"

Får du inte mens snart tycker jag verkligen du borde köpa ett CB digital och testa :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-01 22:11:16 följande:

Tette09 så galen tur kan jag inte bara ha! Om du vetat om min ivf karusell. Sa de något om hög mf risk I om det utvecklades hcg så långsamt? Jag är ändå på cd18 efter ägglossning nu. Borde enligt av allt man läser bli starka plus vid det här laget. Har iof ömma bröst , +3 dagar över bim, ingen mens. Så facit måste väl komma i någon form snart...plus eller mens.

När fick du starkt plus på stickan?

Minns du vilken dag du testade på? Från äggplocket eller återföring.

Tack för din solskenshistoria!

Vad jag har förstått brukar det vara vid utomkveds som hcg ökar långsamt. Det är ju inte direkt missfall dock. Haft två utomkveds själv :(
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-02 10:41:06 följande:

Målamitthjärta jag är lite osäker på tiden, men jag lämnade det iaf 1h. Vi åt middag sen tittade vi på det av en slump. Idag på morgonen var det negativt test med annat test (testlagrets). Men......mensen lyser med frånvaro och har förhöjd temp fortfarande sedan ägglossning. Den brukar sjunka lagom till mens. Lämnade ett blodprov igår för detta gör mig/oss galna.

När får du svar på blodprovet? :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-02 17:30:34 följande:

Nej. Lite besviken faktiskt. De skrev remissen igår och jag tänkte de bevakade det? La ett mail vid 15 men inget svar på det Heller. Nåja de har väl andra saker att göra. Jag vet dock det är minus....testet var minus på annat märke i morse. Idag är jag på RD 13 på en blasto så det borde verkligen ge utslag nu. Men mannen vägrar ge upp hoppet Iom han såg stickan hade 2 streck igår. Han ville så himla gärna denna gång. Denna gång var mest för hans skull. Han var inte så färdig som jag va. Och det får man ju ställa upp på. Det kunde ju gått.

Vad tråkigt... Extra tråkigt att han gått upp hoppet lite extra. Blir ju en ännu större besvikelse då. Var detta ert sista försök? Kram
  • Blomster84

Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.

• Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-08 09:43:15 följande:

Åh vad kul ni hinner med ett FET innan sommaren :) Jo det är nog ganska skönt att ruva under semestern när man kan fokusera på annat :) 

Får se om vi hinner med ett FET innan vår Kreta resa i slutet av augusti eller om vi får vänta. 

Men åker man bara in till kliniken den dagen man ska göra återföring?

Jag ringde samma dag som jag fick mens och dom bokade in ett VUL dagen efter för att kolla om vi kunde köra direkt efter vårt senast ET. (I vanliga fall brukar det tydligen ta lite tid för kroppen att återgå till det normala. Äggstockar ska krympa tillbaka o äggblåserester ska försvinna. Dock såg allt bra ut och dom bokade in ett nytt VUL. Ett par dagar innan beräknad ÄL (ca 10 dafar efter första dagen på mensen) för att kolla endomitium och att där var en lagom stor äggblåsa på gång. Sen blev det ägglossningsstickor och jag fick ÄL igår så har precis ringt kliniken. Dom ska återkomma under dagen med dag för insättning :) vad jag förstod så är ett VUL vanligast och därefter insättning. Det första ultraljudet var bara för att kolla att vi kunde börja köra igen.

Bor ni långt ifrån kliniken?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö