• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Sindyrella1983 skrev 2015-02-02 15:56:11 följande:

Har tagit sprutor i tre dagar nu, kände mig svullen i äggstockarna efter bara två dagar. Så det känns som att äggblåsorna växer Glad
    Ska på VUL på fredag så det känns bra. Jag känner mig rätt så avslappnad denna gången. Är lite trött på kvällarna, så det är lite jobbigt att vänta till 21:30 som är min tid att ta sprutan. 

MålaMi­ttHjär­ta
    Jag tycker att Nordic är super, väldigt mycket trevligare ställe än RMC. När vi skulle börja så var där ingen kö, det vara bara att dom skulle hinna ta prover, göra ett VUL för att se att allt såg bra ut och skriva ut mediciner. Men det gick snabbt Glad

Ett stort lycka till med VUL på fredag. Hoppas allt ser bra ut. Det låter ju bra att du redan känner av äggen. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-02 20:19:17 följande:

Kul de här hormonerma.......upp väldigt tidig morgon i mrgn och gubben skulle söva dottern. Men det blev skrik och gråt och jag hade inte tålamod för det just ikväll....så jag avbröt och sa väl ngt i stil med "att det alltid ska va tårar när du gör detta" och då blev han såklart arg och ja resten förstår ni. Kuuuuul avslut på kväll inför äggplock i morgonbitti. Suck.... Borde finnas en ivf skola för partners så de är mer insatta i hur man mår och hur humöret lever loppan i kroppen. Någon annan som tycker det är slitigt på hemmafronten pga ivf?

Det måste vara jobbigt när man inte får förståelse. Jag har tur som har en man som är ganska förstående. Oftast i alla fall. Mår jag dåligt så varnar jag honom innan och försöker hålla mig undan. Han förstår att det är tufft och att hormonerna lever rövare i kroppen. Att man inte är sig själv. Men ibland önskar man att han var ännu mer förstående. Men det är ju såklart svårt för dem att veta hur det känns.

Hoppas att allt går bra imorgon!!!
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-03 20:15:24 följande:

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med Pia inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

Det är så svårt det där. Våra klarar sig aldrig så långt så för oss var valet lite enklare. Vi tog 2 sist.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-04 18:53:09 följande:

Nervöst.... 11 äggblåsor blev 8 ägg, varav 6 va mogna....av dessa verkar minst 2 befruktats och delats normalt. Vågar inte hoppas på att det blir återföring i morgon. Hade hoppats på iaf 5 befruktade. Men vi får glada för dessa två och hålla tummarna.

Hur har era siffror sett ut från äggplock? Antal äggblåsor, antal mogna, antal befruktade?

Håller tummarna!!!

Vi har fått ut:

Ivf1 - 12 ägg, 6 befruktade

Ivf2 - 7 ägg, 2 befruktade

Ivf3 - 14 ägg, 4 befruktade

Ivf4 - 12 ägg, 6 befruktade

Ivf5 - 9 ägg, 6 befruktade

Ivf3 blev det ett till frysen också (2 dagars) och ivf5 fick vi två tillbaka.
  • Libra1

Vattenscanningen gick bra idag. Inget konstigt i livmodern. Skönt! :)

Men pga mina smärtor så måste jag börja äta p-piller ett tag för att se om jag mår bättre. Känns både bra och dåligt. Skönt att lägga egenförsök på hyllan och kanske slappna av mer. Men samtidigt lite tungt att vänta på ett nytt försök. Men vad gör man inte för att slippa ha ont. :-/

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-06 14:18:15 följande:

Var på VUL idag, allt såg himla bra ut. Slemhinnan 14 mm och 11 st äggblåsor på mellan 12-16 mm. Så det är planerat ÄP på onsdag =) Vi diskuterade även det här med ett eller två embryo och vi kommer långtidsodla om det finns tillräckligt med ägg för att göra det. Och även eventuellt sätta tillbaka två blasto om en är bra och där även är någon som inte är helt perfekt. 

Känns väldigt bra! 

Det låter ju jättebra. Ett stort lycka till på onsdag. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-06 18:59:26 följande:

Sindyrella vilken fin slemhinna. Min va bara 9 mm vid vul och även vid äggplock ...det har jag läst är i underkant men de har inte reagerat på den. Har läst 11 mm o mer är att önska. Men får lita på dem ;)

Jag har hört att en slemhinna under 7 mm är mindre bra samt att den bör vara 3-skiktad.

Min brukar vara 12 mm.
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-09 13:48:28 följande:

Ikväll är det dags för Ovitrelle Skrattande Och imorgon är jag sprutfri sen ÄP på onsdag! Jag riktigt längtar och vill att det ska bli onsdag nu!!! 

Ett stort lycka till på onsdag! :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-09 22:48:18 följande:

En fråga - brukar ni gå upp i vikt under behandlingarna?

Jag brukar gå upp 2-3 kg och går kanske ner 1 av dem :(

Jag brukar gå upp när jag tar Synarela. Inte annars. Svåra kilon att få bort. Fasar för både det och p-piller nu. :-/
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-10 17:56:43 följande:

Hormonerna? Så grymt sugen både på.mat och sött.

Man blir det tyvärr. Förra försöket så förbjöd jag mig själv att äta godis. Det var hårt. :-/
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö