• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Varför får ni inte göra fler försök? Låter konstigt. Man betalar ju. Man bestämmer väl själv hur många barn man vill ha och när..?

Idag har jag börjat med Synarela. P-piller fungerade inte för mig, Cerazette. Har börjat blöda och ha ont igen. Dumma endometrios. Blir så trött. Så Synarela ett tag för att sen förhoppningsvis köra igång med ett nytt försök innan sommaren.

När har du ultraljud Sindyrella? Spännande!!! :)

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-21 16:10:16 följande:

Vi har Vul på tisdag smile1.gif Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

Jag ska hålla tummarna superhårt!!! :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-03-21 20:17:29 följande:

Är i samma läge som dig libra. Paus i IVF köret och klimakteriet i 3 mån nu mha enanton sprutor. Min endometrios spökar jättemycket nu :( Går upp massor i vikt och det gör mig deprimerad. + 10-15 kg från trivselvikt nu. Gick upp 3 (!!!!) Kg denna veckan. .....

Usch vad tråkigt att gå upp i vikt. Det lär jag också göra nu. Får bli hårdträning. Jag som precis blivit nöjd med min vikt. Gick ner mycket när jag var sjuk. Jag har börjat med Synarela för att se hur jag mår. Känns det OK ska jag också få sprutor istället. Men känns lite läskigt att det stannar kvar i kroppen så länge. Hur mår du av sprutorna?
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-03-21 20:19:18 följande:

Libra jag kom på en del tjejer i endometrios forum skriver de tar dubbel dos ppiller. Kanske kan funka för dig? Men tala med gyn om det går och vilken sort.

Tack för tipset. Pia föreslog Provera eller Synarela. Jag valde Synarela eftersom vi vill göra ett nytt försök snart. Vill svälta ut endometriosen så att den inte stör.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-03-21 21:46:48 följande:

Jag mår ok av sprutorna förutom vikten då...... Kan få lite värmevallningar ibland bara. Humöret gungar lite men det gör det med sprejet också, så same same :)

Jag sätter sprutan själv i bukfettet en gång per månad. För min del börjar vi med nytt försök precis lagom innan en ny spruta när vi önskar så det kommer funka bra ihop med IVF också :)

Nu är det bannemig vår tur, 2015 är vårt år!

Lyckas inte detta försök går vi över och kör äggdonation.

Hur vet man att sprutan gått ur kroppen? Sitter den i exakt en månad?

Ja 2015 ska verkligen bli vårt år då vi lyckas!!! :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-03-22 08:25:14 följande:

Den sitter nog ca 4 veckor, eller bara kring ägglossning (?). Man tar den cykel dag 1-2 ca. Jag ska ta den samma datum varje månad. När vi gjort IVF så börjar långa eller korta protokollet istället för nästkommande spruta :)

Ok! Tack för informationen. Är lite orolig att den kan ställa till det. Men de har säkert bra koll. :)

I natt har jag inte kunnat sova pga extrem smärta. Blir så trött på det här. Ni med endo, vad tar ni för smärtstillande?
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-21 16:10:16 följande:

Vi har Vul på tisdag smile1.gif Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

Hur har det gått för dig? Bra hoppas jag!!!
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-27 08:23:56 följande:
    Åhh förlåt, har missat att skriva här :) Vi var på VUL i tisdags och såg vårt lilla pyre och hjärtat slå. 14,7 mm lång från huvud till rumpa och såg helt perfekt ut. Solig Är idag  på 8+2 och har BF 3 november.
    Mår väldigt bra och känner mig inte direkt så gravid, men ska samtidigt vara väldigt glad att jag mår bra. Solig 
    Vad skönt att höra. Jag blev lite orolig. Ett stort grattis!!! :D

Själv så börjar jag bli lite sugen på ett nytt försök snart. Men vi får vänta lite. Maj/juni har vi sagt. Stänger Nordic vecka 27?
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-27 14:13:59 följande:
    Tack =) Ja det känns lite overkligt. Längtar till det gått lite längre så att det märks mer. Ska till barnmorskan nästa torsdag. Ska tala om min oro för allt och se vad dom kan göra för att jag ska bli lite lugn,

Enligt deras hemsida så har Malmö stängt 11 juli - 9 augusti. Så jag får det till lördag v 28 - söndag v 32
    Går du och pratar med någon? Det kan behövas när man lyckats också.

Aha! De har lagt upp det nu. Perfekt! Då har vi lite tid på oss. Börjar semestern vecka 27. Kanske ska göra det då. :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-27 14:58:08 följande:

Sindyrella: Grattis :)

Fick mens idag och imorgon börjar jag med Gondal F, känns så skönt att vara igång nu :)

Mamma till världens sötaste Elvis
    Spännande! Lycka till! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö