• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-04-07 17:44:57 följande:
    Var på VUL idag och hade väldigt många äggblåsor, ca 33 st. Är på gränsen till att bli överstimulerad så fick äggmognadsspruta till Suprefact som ska tas ikväll kl 21 och äggplock på torsdag :)

Så ikväll tar jag sista sprutan HURRA :)
    Oj oj! Det var många. Hoppas du slipper att bli överstimulerad.

Ett stort lycka till på torsdag!!! :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-07 18:03:50 följande:
    Jag hoppas det med, var på gränsen till överstimulerad förra gången men vila imorgon och dricka massor hoppas jag göra susen :)

Tack :)
    Ät mycket salt också. Det har dem sagt till mig. :)
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-08 06:49:43 följande:

10+0 idag hoppas att den lille mår bra och växer som den ska. mina små symptom har minskat, men det behöver inte betyda något. 13 dagar till inskrivningen!

Du har nog gått in i de sk spökveckorna. Lite läskigt men helt normalt. Mina symptom bara försvann. Det var ganska skönt men lite oroande. :)
  • Libra1

Idag har jag träffat Sorana. Hon är så bra. Ja eller båda är så bra. Hon tog mina smärtproblem på allvar. Allt såg bra ut vad hon kunde se. Men tyckte att det här inte fick ignoreras. Så hon skickade en ny remiss till KK i hopp om att få en akuttid. Man blir så glad när någon bryr sig och förstår!!! :D

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-08 18:10:57 följande:

Spännande libra. Gjorde ni även en plan för behandling? :)

Jag nämnde att vi skulle vilja göra äggplock och återföring i vecka 26. Det tyckte hon lät bra. Men först ska jag må bra!!!

Jag är nedreglerad nu och skulle i princip kunna börja när vi vill. :)

Hoppas att kvinnokliniken hör av sig snart!!!
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-09 14:14:36 följande:
    Idag var det äggplock och dem hittade hela 23 ägg, inte konstigt man har känt sig öm i magen. Lite annorlunda denna gången då de också satte bedövningssprutor i underlivet (tur jag fick smärtstillande innan iaf) och skönt att jag inte var lite "hög" på smärtstillande som sist. De kändes lite men fick lite extra smärtstillande och både läkaren och sköterskan frågade hela tiden om det gick bra och fick höra att jag var väldigt tuff som klarade smärtan och att jag var väldigt lugn. 

Alltså Nordic IVF är 1000 gånger bättre än RMC och detta äggplocket var betydligt bättre, det var Sorana som gjorde det och gillar henne väldigt mycket. Känns som personalen faktiskt bryr sig och är måna om en samt att de frågade hur man mådde efteråt flera gånger vilket jag inte kommer ihåg alls att RMC gjorde. 

Mår faktiskt helt hyffsat nu och fick tid för ET på tisdag. 
    Nu ska jag vila upp mig och ta det lugn med gott samvete :) 
    Wow! Det var ett bra resultat. :)
    Har du inte fått bedövning i underlivet innan? Det gör de väl alltid?

Nordic är verkligen superbra. De tar sig tid att lyssna och svara på frågor. Känner också att de är 1000 gånger bättre än RMC. Men det blir väl så när man går privat. Även om jag har hört negativt om en viss annan privat klinik.

Lycka till på tisdag. Hoppas det blir många fina till frysen också. :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-09 14:43:13 följande:
    När jag tänker efter så var jag inte direkt vid medvetande vid min förra ÄP vid RMC 2011, så de kanske la bedövning :P Minns bara att jag tittade upp mot taket och var helt borta och kände mig väldigt full.

Kan vara så att ibland är privata kliniker bättre, dock har jag hört mycket negativt om den andra privata i malmö. 

Tack :) Helt plötsligt känns det här lite hoppfullt :)
    Vid mitt första ÄP var jag också helt borta. Undrar om man fick andra mediciner då. För de andra gångerna har jag varit mer medveten om vad de har gjort. :P

Ja samma här. Tråkigt! Tur att vi valde rätt. :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-14 15:52:53 följande:

Idag var det äntligen dags för återföring, hade en väldigt trevlig läkare som var väldigt trevlig och det gick snabbt och enkelt. Av 23 ägg var 7 stycken perfekta, ett till mig och 6 till frysen. Imorgon blir det ev ett ägg till frysen om det är fint nog.

Denna gången fick vi fler och finare ägg, vid förra försöket fick vi ut 2 fina ägg av 16. Nu är bara den jobbiga väntan kvar till testdag den 28 april.

Mamma till världens sötaste Elvis
    Grattis! Vad bra med några till frysen också! :)
  • Libra1

När det gäller D-vitamin så bör man få i sig mellan 2500-4000 IE. 2000 IE motsvarar 50 mikrogram. Så det är väl bra att få i sig 100 mikrogram om dagen då. :)

Jag äter Apoteket Kvinna med 10 mikrogram och D3 med 25 mikrogram. Får nog öka lite då.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö