• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 skrev 2015-05-07 12:04:22 följande:

mom2012: Nu har vi haft äggplock. 8 blev det totalt varav 6 befruktade (1 var omoget). Bra befruktningsgrad, men - även om jag inte borde vara det - så känner jag mig lite besviken ändå eftersom det är färre ägg än förra gången (och jag har ju högt AMH och många ägganlag). Det var väl i och för sig väntat. Fast nu kommer vi vidare med nästa etapp i processen, vilket ju är bra! smile1.gif Hoppas på återkoppling från labbet om hur det går för mina små embryon. Vi får väl se om något överlever till återföring som blastocyst. Nervigt värre var det här!

Jag trodde faktiskt att jag skulle ägna mindre tid åt att spekulera och analysera nu när det är så mycket på gång i livet, men nej, IVF slukar verkligen mycket tankeverksamhet ändå.

Hur går det för dig/er?

Grattis! Det är ju jättebra tycker jag. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-08 21:06:11 följande:

Idag I dag är jag lite knäckt..... två vänner är gravida. Såklart glad för dem men när man gör ivf så är allt lite upp o ner och hormoner och besvikelser. En tuff dag idag.

Usch! Vet hur det där känns. Bitterheten!!! Den är inte rolig. Hoppas på att kbt ska hjälpa mig lite mot det. Att lära mig hantera gravidmagar, bebisar och graviditetsbesked bättre.
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-09 08:46:06 följande:

Laddade hem en app till telefonen igår och om jag har räknat rätt har vi bf 31 dec. Jag är född i november och har hela tiden sagt till mina föräldrar att de planerade mig helt fel :P Känns som jag får äta upp detta om det går hela vägen :)

Mamma till världens sötaste Elvis
    Du får knipa igen lite.

För oss som kämpar är barnet välkommet när som helst. Kan bli så irriterad på folk som försöker undvika att bli gravida med BF runt jul. Jag hade BF sist den 27 dec. Inget man tänker på när man är mitt uppe i behandlingar. :P
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-08 18:29:03 följande:

Spännande! Visste inte att de jobbar helger på Nordic. Även för äggplock?

Jag har gjort en återföring på självaste påskafton. Så de har öppet för det mesta. :)
  • Libra1

Jag går alltid också upp under behandlingarna. Men det är nog mest pga det extrema sötsuget jag får av Synarelan. Måste börja träna!!! Gjorde yoga här hemma i förrgår och har fortfarande träningsvärk.

Fotoalbum är roligt att pyssla med. Vi brukar beställa via Ica. Göra digitala album. Jag kanske skulle ta tag i bröllopsalbumet. Det har inte blivit gjort ännu. :)

Sticka och virka är kul. Men det tycker katterna också.

Märker ni att era djur gärna vill ligga mer på magen när ni ruvar eller är gravida? Något jag har märkt. Tror ni de känner det? :)

Ha en trevlig söndag! <3

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-05-09 21:35:17 följande:

Heja mom2012!

..Svullen seg och sugen var det här! Vilken träffande beskrivning. Jag känner mig rätt spänd också. Tänk om det inte finns några överlevare bland embryona?

Undrar om jag kommer att kunna sova inatt? Natten till idag var usel. Inbillade mig (?) att vänster äggstock var förstorad igen.

Ska plocka upp lite hobbys nu när jag ska bli ruvare igen. Gör lite fotoalbum. Beställde nya foton idag. Har tyvärr redan packat ner andra hobbyprylar, så man får ta vad man har..

Det är ju ett tips till dig Libra (som har efterlyst nya hobbys), att gå igenom trevliga minnen och göra fotoalbum. Fast det kostar ju en slant med inköpen förstås, särskilt om man vill pyssla med scrapbooking. Annars kan du börja sticka (eller virka). Det är kul att kunna och lite rogivande sådär smile1.gif Odla funkar ju annars också.

Annat som jag ska göra extra mycket om jag blir ruvare är att kela med katten. Det är ju hemskt mysigt!

Håller tummarna hårt för dig! Hur har det gått?
  • Libra1

Vet att några av er var intresserade av träffar för sekundärt barnlösa. En tjej från Barnlängtan håller på och startar upp det.

Kika här: minbebis.com/blogg/libra/traffar/

Finns träffar för oss primärt barnlösa också. :)

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-15 09:13:26 följande:

Äggplock klart här. Herregud vad ont det gör med endometrios och äggplock. Jag kan ju jämföra med 2008-2009 och då kändes det absolut ingenting.

Det blev 10 ägg och ett som läkaren ej vågade ta pga vi då hade fått gå rakt igenom en stor cysta.

Nu är det väntan på att få svar på hur många some befruktas och sen delar sig...... det är vårt problem att många faller bort.

Håll tummarna :)

Jag håller tummarna superhårt!!! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö