• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

2014bebis skrev 2014-01-22 07:15:28 följande:
    Tack Moolie! Låter ju toppen bra!! Längtar verkligen efter att få komma igång nu.
    Jag pratade med personalen där om att de hade allt hemma. Och tydligen är det väldigt vanligt att vi IVF'are kommer till just det apoteket och handlar. Så de har mängder hemma! :) 
  • Moolie
    finski skrev 2014-01-22 20:07:23 följande:
    Hej!
    Ska ge oss på syskonförsök på Nordic ivf . Har tid för läkarbesöket 30/1. Fick en dotter augusti 2012 efter första ivf försöket. Körde långa protokollet med 112.5 Gonal F.
    16 ägg ut men inget till frysen.
    Hur kom det sig att du inte hade några till frysen? Jag har 14 ägg på "bakning", därav min undran! :) 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-22 20:52:15 följande:

Vi har bara fått ett till frysen en gång. Vet inte vad det beror på. Våra klarar inte av långtidsodling. :-/

Konstigt! :(
  • Moolie
    finski skrev 2014-01-22 21:54:31 följande:

Hur gör ni alla med betalning? Sparade pengar? Lån? Bruttoavdrag? Hur många behandlingar köper ni?

Räntefritt hos mina föräldrar! :)
  • Moolie
    finski skrev 2014-01-23 06:20:03 följande:
    Fattar inte varför det blir massa frågetecken.
    Skulle bli :)) såhär.
    Ja, jag är evigt tacksam! Min pappa pratar om hur glad han är för att kunna hjälpa oss med detta! :) Skönt att de ser det så! 
  • Moolie
    finski skrev 2014-01-23 18:34:21 följande:

Härligt Moolie :) Fick pengar i julklapp av mamma som hjälper oss en bit på vägen, resten är lånade pengar :( . Lite ångest över ekonomin kan jag känna!
    Vi planerade inte att låna av dem... Men hellre från dem än från banken...! Att få pengar är ändå trevligare än att låna allt..!
  • Moolie

Känns som om detta är för bra för att vara sant! 4 ägg i storlekarna 15-17mm. 3 ägg i storlekarna 13-14. Hade även fem på 6-9mm och 4 st 10-12 mm som förmodligen inte kommer hitta växa något alls. Slemhinnan såg superfin och bra ut! Storleken på den var 12mm.

Äggplock på måndag och min man ska göra en testikelbiopsi. På onsdag är det insättning! Helt otroligt så snabbt det går nu!!

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-24 17:38:05 följande:
    Moolie: Låter ju superbra. Lycka till på måndag. :)
    Kan säkert behövas! ;) Jag är faktiskt inte så nervös längre! Tro det eller ej! 
  • Moolie

BUHU! Jag har varit så otroligt inaktiv dessa dagarna! Mest pratat med min man om detta och försökt koppla ifrån allt vad IVF heter. Ville passa på att umgås med bonusbarnen och så...! Det har gått bra ändan fram tills nu... Jag får nog ta mig ett par glas vin ikväll! Kan ju orimligtvis påverka äggen!! Och jag som är helnykterist egentligen!!

Tack för stöttningen! <3

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö