• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Jag fick en något högre dos och använde Menopur istället för Gonal-f så de växte snabbt. :) Jag blev lite nervös över att de hade växt för snabbt men blev gravid. Får se hur det går denna gång. Samma dos men Gonal-f.

• Libra1

Läkaren tyckte att Gonal-F och Menopur fungerade lika för mig så fick välja vilken jag ville ha. Penna är bättre än engångsspruta. :)

Men 225 med Gonal-F har jag aldrig testat. Får se vad svaret på mitt AMH-värde blir. Kanske de justerar dosen.

Aha! Kan man göra grupper också. Ska kika på det. :)

• Libra1

Ja Menopuren måste man blanda och dra upp själv. Lite meckigt, men det går.

Tack! :)

• Libra1

Ja men precis. Nålen bara glider in också. Jobbigt när man behöver hugga sig in. Jag bävar för Orgalutranen. Har inte hört gott om den. Men många kanske bara förstorar upp det. Sen läser man ju bara om det negativa. Lite dumt! :)

• Libra1

Vi får vänta med IVF eftersom jag måste operera bort min galla först. Tråkigt! Hoppas på ett försök i mars eller april istället. Vet inte hur länge man måste vänta efter en OP.

• Libra1

Idag fick jag reda på mitt AMH-värde. Det ligger på 10. Det var ju bra sa sköterskan. Är det inte lite högt? På gränsen till PCO? Någon som vet? Jag fyller 38 i år så känner mig lite lugnare nu. :)

• Libra1

Vi har sparat ihop pengar och får hjälp med bruttolöneavdrag. Ska köpa ett 3-pack. Lika bra så slipper man känna stress. :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö