• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-06-11 16:06:55 följande:

Libra1 be om enanton. Jag mår faktiskt helt ok på det och slipper spraya och ha ont i näsan (fick jag). Tar inga adbacks eller Ngt. Känner av lite sömnrubbningar bara och värmen gör det svårt med vallningar som kommer ibland. Men man vänjer sig.

Kanske borde ge det ett försök. :)

Har du problem med migrän? Jag får det lätt av hormoner och blir lite orolig.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-06-11 20:28:20 följande:

Har inte migrän tendenser. Så tyvärr vet jag ej om det är en biverkning. Läs på fazz vetja, står det om huvudvärk där så kanske det är dumt att prova.

Har de gjort en operation på dig pga endometrios? 2009 rensade fe bort mycket på mig, både endometrios "härdar " men även sammanvöxtningar i buken och en cysta på äggstock. Efter det va jag bra typ till 2014. Men eftersom vi försöker få syskon har jag också givit endometrios rejält med bränsle :( :(

Nej jag har inte fått opereras ännu. Ska träffa en läkare på Endometrioscentrum den 2 juli. Då får den läkaren ta ställning till om det blir aktuellt.

Jag fick inte Enanton. Enligt Pia var det samma sak med Synarela. Hon ville avvakta med det tills jag fått det konstaterat.
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-06-14 17:01:38 följande:

Vi satte in en blastocyst igår morse. I natt gick jag och kissade och såg en rosa flytning på pappret därefter har det inte kommit mer. Kan det vara en nidblödning eller bara lite blod från själva insättningen tro? Har ni några erfarenheter ang detta?

Det skulle kunna vara både och. Hoppas hoppas att det var en nidblödning. Känner du något?
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-06-19 23:10:49 följande:

Börjat blöda rejält nu. Skit också! Nåja, glad midsommar till er alla och hoppas det går vägen för er. :) håller tummarna för er. Kram på er

En stor kram till dig! :-/
  • Libra1

Jag ska få göra en laparoskopi i höst så vi får vänta lite med nästa försök. Drygt! Hoppas på ett försök innan jul i alla fall.

Hoppas ni alla har en trevlig sommar! :)

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-07-18 14:03:42 följande:
    Vad drygt men extra väntan men hoppas de kan hitta någon förklaring till din smärta via laparoskopi. 

Desamma :) Extra skönt nu när solen är framme och man äntligen kan bada :) Dock har det blivit en och annan flaska vin nu med alla dessa grillkvällar :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Lite vin är man värd. Passa på och njut medan du kan. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-07-18 17:41:28 följande:

Då är vi två.... jag ska göra en lapraskopi nästa vecka faktiskt. Känner mig nervös trots att jag gjort en för ett par år sedan.

Jag har haft en hektisk sommar smile1.gif Vi började läsa om Äggdonation men ramlade på en möjlighet att försöka en gång till med egna ägg och spermier. 

Jag har varit och gjort en utredning utomlands som visar på att jag har immunologiska problem samt att den klinikens råd till oss med endoemtrios är att göra 1. lapraskopi där de bränner all Endo. 2. IVF I 2 cycler, dvs 1 för äggplock och 1 för återföring. På så vis har vi med inflammatoriska sjukdommar bäst förutsättningar. Det testet gav svar på saker som vi misstänkt länge, men proverna tas Inte I sverige. De skickades till USA/Chicago.

Jag kommer att medicinera med Kortison, Intralipider, Neupogen för immunproblemen, Något för att dämpa inflammationen, Antibiotika samt att jag ska ta blodtunnande pga jag har en sådan sjukdom I grunden också där jag har öka risk för blodproppar.

Går det inte denna gång så går det aldrig smile1.gif

Om någon är nyfiken på detta så skicka mig ett privat PM

Ett stort lycka till med operationen. Det är alltid lite nervöst. Både för själva sövningen och vad de ska hitta. Vilken dag blir det?

Vad bra att du har fått hjälp. Håller tummarna hårt för att det ska fungera. Önskar att Sverige hade samma resurser.
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-07-18 21:52:23 följande:

Oj! Här fanns det visst lite att läsa!

Mom2012, det låter spännande! Snabba puckar att du redan hunnit gå på utredningen och har behandling nästa vecka! Skrämmande också kan tänkas. Var fick du information om detta? Vet ju att det finns trådar om mer immunologisk inriktad behandling här på forumet.

Efter många om och men samt stor tvekan (long story) så har jag påbörjat det långa protokollet här. Spraydag 4 med Suprecur, ÄP planerat till i augusti. När är det som man ev får biverkningar av sprayen? Känner än så länge inget, men det är ju så tidigt.

Blomster: Tråkigt att det inte gick vägen nu sist. Hoppas att du har haft en bra resa, att du mår bra nu i sommar och orkar ta nya tag snart igen! Kram

Libra: Hur mår du? Är du fortfarande nedreglerad?

Det är lite olika hur man mår av sprayen. Hoppas du slipper biverkningar.

Jag mår lite bättre. Är fortfarande nedreglerad. Ökade dosen i maj för jag blödde lite ibland. Sen kom mensen ändå. Ska få testa Enanton istället. Hoppas på att må bättre av den.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-07-21 11:21:27 följande:

Operation sker på onsdag, så i morgon.
    Jag hoppas även att gynläkaren jag ska träffa kan hjälpa mig med scratching och att översätta några recept till svenska - så att jag får dem på högkonstadsskydd. Neupogen var ruskigt dyrt!

Ja sverige borde verkligen lära sig av andra länder. Det kan inte vara en slump att en del blir gravida 1.a försöket med immune behandling.

Hoppas det har gått bra idag!!! :)

Själv ska jag ta Enanton imorgon. Du hade testat det va?
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-07-22 18:16:04 följande:

Jag är nöjd med enanton. Min endo minska var gång och äggen blir bättre kvalitet när inflammationer inte pågår i magen :)

Humöret är lite so and so på enanton dock. En förstående partner krävs

Kram

Det låter bra! Får lite feber vid varje mens annars. Så något pågår där inne.

Jag äter Sertralin och det hjälper mot humöret lite. Eller så har jag vant mig. Mådde mycket sämre innan när jag tog Synarela inför IVF. Trodde aldrig att jag skulle orka.

Hur har det gått idag?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö