• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-08-14 08:44:45 följande:

Läkaren ringde mig och jag ska dit och punktera en äggblåsa som troligen utsöndrar hormoner och efter det bör slemhinnan minska och bli tunn igen. Jag är inte nedreglerad trots Enanton :( :( Så mer väntan innan jag kan starta behandling.

Hur går det för er andra?

Vad tråkigt att inte Enanton räcker. Kommer du ta något annat också?

Jag har börjat känna av äggstockarna mer igen. 3 veckor med Enanton. :-/
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-14 14:15:51 följande:

Så kände jag också. Jag fick till och med en liten mensblödning I maj. Jag har också fått bekräftat med blodprov  veckan att jag inte var ordentligt nedreglerad, jag var "mittmellan" . Slemhinna tjock och äggblåsa på 22 mm och medelhöga värden av östrogen.

Nu har jag gått över till Syranel istället för vi siktar på att kunna starta inom 2 veckor om nästa blodprov visar att jag har lägre östrogen.

Hoppas det blir bättre med Synarela.

Det känns lite märkligt att de inte kollar värdena eller hur kroppen reagerar på Enanton. Nu går jag på KK visserligen. Men någon typ av uppföljning hade ju varit bra.

Jag fick ju ägglossning och mens av Synarela. Då tog jag 1 x 1 puff. När jag ökade till 2 x 2 puff fick jag en blödning som varade i några dagar. Mindre än mens. Vet inte alls om Enanton fungerar. Det är väl bara att vänta och se.

Hur tjock var din slemhinna? Min vill inte heller bli riktigt tunn. Runt 5-6 mm nu. Vid IVF brukar den vara 12 mm.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-14 22:18:34 följande:
    Min slemhinna var 9mm I måndags och den brukar var runt 4 mm innan start IVF. Min lyckas inte bli mer än 9 mm vid iVF tyvärr. Men de sager att det räcker bra. Brukar din vara tunnare än 5-6 mm? Det kan vara så att lite östrogen produceras trots allt.

Be KK om ett blodprov på Östrogen för att se vart du ligger rent hormonmässigt. Enligt S på Nordic ska det vara under 250, helst under 200, för att de ska starta en IVF.

Du ska ju ha de bästa förutsättningarna om du kör en ny IVF och ett blodprov får de minsann bjuda på innan du startar nästa behandling smile1.gif  

Min slemhinna är sällan tunn. Blöder väldigt mycket vid mens. Kanske östrogenplåstret stör lite ändå.

Ska absolut tjata till mig ett blodprov innan nästa behandling. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-24 22:40:06 följande:

Turen vände ;) Tömde min äggblåsa på vätska och sen va jag snabbt nere i låga hormoner och fick starta med gonalf. Så nu sprutar man igen med hopp om fina ägg. Målet är att få till frys och sen föra tillbaka i en annan cykel. Mer fördelaktigt för oss med endometrios.

Vad bra! Ett stort lycka till! :)
  • Libra1
    Mella79 skrev 2015-08-25 20:53:30 följande:

Hej ! Jag hoppar in här för jag tror att vi kommer att få fortsätta på egen hand ! Vi är på vårt 3 försök på rmc ! Har fått ut ägg båda gångerna och äggen blivit befruktande men inte klarat sig mer än 2 dagar så ingen insättning! Har endometrios och idag fick jag reda på att jag fortfarande har höga värden på tsh 6,6 går p levaxin! Har någon här varit med om liknande att äggen inte klarar sig ? Vad kan de göra annorlunda ?kan tsh värdet påverka? Jag har kört både kort och långt protokoll! Tacksam för era erfarenheter ????

Välkommen hit!

RMC har en gräns på 2,5 TSH. Hur kan de ha godkänt en behandling??? Era försök borde verkligen inte räknas. :(
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-26 22:02:25 följande:

Tack smile1.gif

Jag tömde äggblåsan på fredagen, redan på söndagen var min hud bättre (får liksom plitor vid östrogenpåverkan) och på måndagen kom en blödning.

Mitt värde var redan nere i OK värde på onsdagen men fick svaret först på fredagen. Fick sprutstart måndags. Så nu kör man gonal-f igen.

Äggen ska plockas och frysas om vi har sådan tur. SAmtidgit ska jag ner till grekland igen och träffa Life Clinic för att få göra om alla immunologa tester för han har lovat stötta mig på distans vilket Serum inte gjorde. Lite tråkiga pengar, men men... vad gör man inte. Vill inte experimentera för mycket med kroppen på egen hand och utan bevakning av någon läkare. Ett syskon är inte värt min hälsa.

Kommer de frysa enbart äggen eller blir det embryon? För vi har ju samma problem där.

Har läst att om man har endo så kan det vara bra att göra insättning i en annan cykel. Fryser Nordic ner ägg?
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-08-27 15:47:03 följande:

Coucou!

Kikar in efter en resa. Jag kom hem igår. Var borta en stor del av ruvningstiden och imorgon är det redan TD (!). Tiden sedan ÄP har gått väldigt fort och jag har inte haft tid att engagera mig så mycket i annat än resan, förberedelserna och de som vi hälsade på. Det är första rundan med IVF som jag inte har tjuvtestat!

De första dagarna mådde jag prima (hade ju ganska ont innan ÄP och strax efter - var faktiskt rätt risig) och kände mig återställd, men sedan började äggstockarna att kännas allt mer. De blev större igen. Nu ömmar de en hel del. Jag mår sämre för varje dag nu och jag är smått illamående ibland. Är lite andningspåverkad också, känner mig lätt andfådd då och då.

Igår var jag inte riktigt i form för att pinna runt på en flygplats med packning och ett småbarn (tur att min man tog allt). Hade jag varit i tjänst hade jag sjukskrivit mig idag. I skrivande stund ligger jag i sängen efter ett ärende och planerar att göra så lite som möjligt resten av dagen.

Har meddelat kliniken och de vill höra hur jag mår imorgon.

Spännande att se om det blir plus på stickan denna gång! Det är ju ganska likt den gång då jag blev gravid. När jag kände av äggstockarna igen testade jag på RD9 och fick ett svagt men tydligt plus den gången. Imorgon får vi se. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro!

Spännande! Det låter ju positivt. :)

Lycka till! Jag håller tummarna.
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-08-28 12:39:20 följande:
    Tack! Det blev ett plus imorse (som du såg en annan tråd). Den här gången är det annorlunda. Förra gången var jag inte illamående, vilket jag har var en stor del av morgonen och lite då och då igår. Det är dock bättre med äggstockarna nu.

Många tankar i huvudet just nu. Är glad att det öht blev ett plus, men i glädjen finns nu en rädsla att något ska gå fel eftersom det var komplicerat förra gången. Fick precis reda på att en annan mammakompis också är gravid, fast på naturlig väg denna gång. I bästa fall följs vi åt, men i värsta fall så... tja...fast nu får jag ju ta det som det kommer, eller hur?
    Grattis!!! :)

Försök att ta en dag i taget. Vet att det är svårt och oroande.
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-08-31 20:06:18 följande:

Deppigt idag (jobbrelaterat och segdraget). Fick också frågan om jag är gravid (!). Är ju svullen om magen och det syns tydligt...men jag sa att jag bara ätit och druckit gott i sommar.

Hur mår ni andra?

Varför måste folk alltid fråga? Blir så trött på det där.
    En stor kram till dig!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö