• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-09-26 18:09:26 följande:

PS. Ring operationplanerarna och fråga om de fått din remiss. Den kanske kommit på villovägar? Påminn dem även om 3 mån vårdgaranti så ska du se du snart får en tid. Det blev så för mig och jag fick en återbudstid.

Jag ringde några gånger i augusti. Men då kunde de inte kolla kön eftersom inga OP gjordes då. De började i september. Ska ringa i veckan igen. Sköterskan skulle försöka få fram mig lite i kön sist jag pratade med henne. Får nog tjata lite mer. Men de har så dumma telefontider. Missar alltid dem. :-/
  • Libra1
    Mella79 skrev 2015-09-27 12:24:05 följande:

Tack för alla tips ! Det är en stor trygghet att ha alla er här!! Jag tar q10 30mg ber dag ! Är det rätt dos?

Enligt Fertilitetsguiden så bör man ta 500 mg om dagen. Den högsta dos jag sett på tabletter är 200 mg och de var väldigt dyra. Får se vilken dos jag kommer att ta.

På torsdag ska jag börja med alla mina vitaminer. :)

Angående att gå upp i vikt, JA! :( Jag går upp ca 2 kg av Synarela. Detsamma med varje spruta Enanton. Väger snart lika mycket som jag gjorde när jag var gravid i v22. Hu!!! Det är svåra kilon att bli av med. Tröstäter en del godis just nu också. Kan ju också ha med det att göra.
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-27 20:02:28 följande:
    Åh såklart det tänkte jag inte på :P 

Förresten visst har du en tens? Vilket märke köpte du och är du nöjd? Känner att jag nog måste ha en med den äl och mens värk!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Jag har fått hyra en Cefar. Den är riktigt bra. De rekommenderar inte att köpa de där billiga. Men lite kanske de hjälper. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-27 21:10:03 följande:

PS kom på att jag tog Melatonin denna gång äggen blev så bra. 3 mg/dag.

Jag har Melatonin hemma. Men vågar nog inte blanda med alla andra mediciner jag går på just nu. :-/
  • Libra1

Jag har äntligen fått en operationstid. Den 30 oktober blir det. Skönt att veta!!! :)

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-10-01 15:19:18 följande:

Haft möte med athen idag och mitt immunförsvar var riktigt bra nu så vi bestämde att köra denna cykel. Så akut ner till vårdcentralen för 1a droppet. Så där ligger jag nu..... 4 dropp till att vänta denna cykel. Jag som är så spruträdd. Jag tog ett Embla plåster idag för det va en sköterska som inte är bäst på att sätta nål. Och mycket riktigt hon tog 2 nålar och hon grävde rejält. Aj. Vad gör man inte för att öka chanserna. ....

Åh! Vad bra! Ett stort lycka till nu!!! :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-01 18:30:56 följande:

Då kom blödningen idag och dags att börja med progynon, känns rätt skönt att FET:et är igång och att det går bättre denna gången :)

Helt underbart med en mens utan en jävla massa mensvärk :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Lycka till nu!!! :)
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-10-03 21:49:01 följande:
    Bra fråga men jag är rätt säker på att det var TSH handlade det om. Hade ett test vid IVF nr 2 där läkaren tyckte att jag låg högt och pratade om ev. tillskott av Levaxin. Man tog om provet och nivån var då normal. Hade helt ok prover vid IVF nr 1 och 3. Det är några månader mellan IVF nr 2 och 3. Sjuksköterskan nämnde att nivån kan variera. Men hon sa också att det är fler markörer än en som man tittar på.

FSH har man nog inte diskuterat med mig. Jag har normal och regelbunden ÄL och hög äggreserv.
    Så var det för mig. TSH låg först på 2,7 vilket är över gränsen. Men nästa gång låg det på 1,1. Så lite kan det variera. :)
  • Libra1
    Mella79 skrev 2015-10-06 22:58:03 följande:

Har fått redan på amh värdet 6,3! Lågt men kan bero på nedregleringen med synarela! Vad ligger ni andra på?

Frågade också om melatonin och DHEA ! Tydligen inget man jobbar med i Sverige endast utomlands !

Mitt AMH ligger på 10. Ganska bra för min ålder (39).
  • Libra1
    Pingvin skrev 2015-10-07 12:19:37 följande:

Har ni fått förlängd lutelsefas av ovitrelle?? Är det vanligt med mer än 14-16 dagars lutelsefas?

Ovitrelle kan absolut skjuta upp mensen. Den innehåller hcg som är ett graviditetshormon. Min lutealfas är på 11, något kort. 14 är normalt. Men det kan vara så olika från person till person. Vet de som har på över 20.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö