• ITM

Nordic IVF Center Malmö

Nassa grattis till ruvningen!

Moolie stackars dig. Jobbigt! Kram

• ITM

Jag mår också ok. Känns som man svänger mycket i humöret ena stunden bra för att andra börja grubbla o tycka att allt är skit.

Hoppas att de blir ett givande möte med Pia.
    Jag ringde Nordic idag, Pia ska ringa någon gång under torsdagen.
    Kram till alla!!!

• ITM

2014bebis Skönt att allt gick bra. Skrapad? De kanske är något för mig oxå?' Har ju gjort 5 återföringen nu med toppen fina embryon som inte fäst;(
    Det måste jag fråga om på torsdag.

Jag har märkt att jag luktar illa i underlivet, undrar om jag fått någon infektion men de gör ej ont.

Kram

• ITM

2014bebis samtalet gick bra. Jag hade googlat runt på nätet o läst att kvinnor med anlag för blodproppar kan ha svårare för att bli gravida för att de bildas proppar i livmodern så det blir svårare för ägget att fästa. (Jag fick reda på att jag är APC resistent inför förra försöket för pappa hade en stroke i höstas). Men Pia var inte alls inne på de spåret. Jag tog fragmin efter äp denna gången och under ruvartiden. Detta efter att Sven satt in de.

Sen IOM att jag har varit gravid så hade hon ingen panik alls som

Hon uttryckte se att de inte skulle funka igen.

Vi ska på sem i mitten av maj så vi drar igång igen efter den... Kan ju starta när som för jag har ingen cykel.

Libra1. Hurra skönt att starta igen. Du får gärna lägga till mig på listan väntar på beh.

• ITM

Finmamma nej tyvärr har aldrig fått blödning av provera. Brukar få ta ett blodprov för att kolla i vilken fas kroppen är i.

Har en hormonell störning i hypotalamus vilket gör att jag saknar vissa hormoner

• ITM

Edison lycka till idag.

Efter vårt förra misslyckande så startade jag en ny tråd med frågan varför fäster de inte??

Fick till svar att man kan ha ett överaktivt immunförsvar. De kan vara avhjälpt med kortison. Är de någon här inne som testat detta? Eller tagit upp de med Nordic?

• ITM

Libra1 gud vad skönt att allt såg bra ut!!!

Min sköldkörtel kollade innan denna ivfen för att jag blev tvungen att göra en fullständig blodanalys pga min pappa hade en stroke i nov.

Sköldkörteln såg bra ut MEN jag har en APC resistens vilket gör att man löper större risk att drabbas av blodpropp.

När jag tog upp detta med Pia ansåg inte hon att jag behövde fragmin förrens efter en en ev grav MEN Sven satte in fragmin efter äp. När man nu läst runt så var väl de rätt beslut för att kvinnor som har ökad risk för blodpropp kan ha svårare att bli gravida!

Vill inte heller självmedicinera.

Stor kram till Alla

• ITM

Nassa förstår hur du mår nu. Känslan innan man vet är så jobbig, man överanalyserar allt. Hoppas på positivt besked imorgon.

Hur mår du Libra1?
    Trevlig helg!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö