• Edison

Nordic IVF Center Malmö

Nu har jag varit på Nordic. Vet inte riktigt va man ska säga..

Hade ju tid idag för uppföjning sedan i torsdags då jag var smått överstimulerad. Idag skulle dem göra vul+gravtest via blodprov.

Kom dit och fick träffa läkaren som frågade hur jag mådde osv. Berättade att jag började blöda igår, och idag blöder jag ännu mer.

Hon gjorde vul och det hade inte förändrats någonting sedan i torsdags, så lugnt med överstimuleringen.
    Så skulle jag göra gravtest, så sa hon att jag kunde göra vanligt via urinet. Så sa jag att det är inte säkert de är helt tillförlitligt, för när jag var gravid förra året så visade inte testen + förrän en vecka efter bim, och till och med då var det väldigt svagt. Så ,fick lämna blodprov som bestämmt.

Jag frågade henne om jag kunde sluta med lutinusen, då sa hon att det fick jag absolut inte göra innan testresultatet kom på torsdag för via VUL kan man inte se en graviditet så tidigt som nu. Så var tvungen att invänta provsvar för att säkert veta om jag är gravid eller ej.

Lämnar blodprov och då skulle dem köra det i sitt labb så skulle ringa tillbaka 13.30 för provsvar.
    13.30 ringder jag tillbaka till kliniken, då var deras lappar eller va de var för gamla så dem kunde inte analysera blodet. Och kunde inte skicka dem vidare för analys heller då dem använt fel provrör för att kunna skicka iväg de. Men det gjorde ändå inget sa dem eftersom läkaen var helt säker på att jag inte var gravid. Testet var mest för min egen skull???

Märkligt! nyss sa hon ju att det var omöjligt att se en graviditet såhär tidigt via VUL och därför var jag tvungen att lämna test. Och nu är hon ändå 100% säker att jag inte är gravid. 

Tråkigt är det i vart fall. Fick åka hem från jobbet för bara grät. Känner mig så orklös. Orka med att prestera varje dag på jobbet samtidigt som man går igenom denna resa mot att få ett barn är inte helt lätt. 

Frågade även om hur vi går vidare nu. Det blir FET nästa gång eftersom vi fick 6 blastisar till frysen. Måste dock vänta till juni innan vi får tillbaka en blastis. känns som en evighet till dess! Och skulle dagen för FET bli på en söndag så jobbar dem inte då, då blir det ytterligare en månads väntan... :(

Frågade även hur dem tänker kring att min kropp kanske stöter bort graviditeterna. Jag har gluten och tidigare även haft diagnosen crohns. Båda autoimmuna. åt kortison i många år för min crohns, sedan fick jag en ny läkare för inte så länge sedan som var osäker på om det var det jag hade, så slutade då med medicinerna.
    Så tog upp det med henne för att tänkte att det kanske kan va värt att testa att ta medicin vid nästa försök..
    men det var hon inte så sugen på att prata om...så ja..jag vet inte..

• Edison

libra: har du fått veta om det blev någon blastis till frysen? =)

• Edison

Nej det gick inte att göra nått med det så de får jag ju inte då... Hoppas verkligen att det blir ett pluss för er:)

• Edison

Absolut, det kommer jag göra. Vet inte hur jag ska göra med lutinusen bara. Blöder mycket nu och blir en sån jäkla sörja me tabletterna. Du brukar få utslag relativt tidigt vid test va?:) åhh håller tummarna för dig!! Hoppas hoppas :)

• Edison

tjejer hjälp! jag är så förvirrad. Igår var jag ju som sagt på kliniken, läkaren gjorde VUL och sa att det var för tidigt att se en graviditet såhär tidigt via vul, så att jag därför skulle lämna ett prov också så dem kunde vara säkra på att jag inte var gravid innan jag slutade med mina lutinus.
    Sedan när jag pratade med dem hade dem ju inte kunnat analysera mitt test, men sa då helt plötsligt att det ändå bara var för min egen skull, att läkaren var helt säker på att jag inte var gravid.
    Redan då blev jag lite förvirrad, hur kan hon va säker på de? För 2 timmar sedan så sa hon ju att man inte kunde se på VUL om man var gravid vid ett såhär tidigt stadie..och att jag absolut inte fick sluta med lutinusen innan testsvaret kom.

Så, slutade iaf med lutinusen igår som läkaren sa. Imorse tar jag ett gravtest, som visar svagt positivt. Väldigt svagt, men positivt.

Nu är jag jätteförvirrad? Är jag gravid? Eller är det ett tidigt missfall så därför jag blöder..eller va är de som händer? Mycket förvirrande?!! 

• Edison

sist jag testade var i måndags, då var det negativt. I måndags testade jag med testlagrets test och idag med clearblue om det kan ha betydelse kanske? 

Förra veckan när jag var där så gav läkaren mig tiden igår för vul + blodprov för att kolla nivån hcg. Läkaren denna veckan tyckte dock det gick lika bra med urinprov. varav jag menade att för mig är det inte alls pålitligt såhär tidigt att testa via urinet (ruvardag11) .När jag var gravid förra året så fick jag inte plus förrän bim+5, och även då var det suuupersvagt. Sen tog det nästan ytterligare 2 v innan strecket var lika starkt som kontrollstrecket. Så till slut sa hon att jag kunde få lämna blobprov om det kändes bättre för mig... vilket dem sen tyvärr inte kunde analysera...
    väldigt förvirrande så därför tog jag ett test själv imorse, och nu är jag ännu mer förvirrad! 

Får börja med lutinusen igen och testa om ett par dagar igen, så får vi hoppas strecket blivit starkare till dess. 

• Edison

Itm: eftersom jag är väldigt svullen och gått upp i vikt. Visade sig att jag var smått överstimulerad och fick därför tid denna vecka för att kolla så det inte blivit värre. Blodprovet var för att kolla hcg. Är man gravid ökar risken att överstimuleringen förvärras eftersom man då producersr ännu mer hormon... då kan man behöva tappa ut vätskan från buken. Nu såg de dock bra ut för mig så slapp det.

• Edison
    2014bebis skrev 2014-04-24 08:22:07 följande:
    Edison, förstår att du känner dig förvirrad. Och vad tråkigt att det blev så knasigt när du var på kliniken. Vi håller tummarna att pluset blir starkare för varje dag nu. Grattis!!!

Imorgon får jag börja igen. Denna gång har jag gjort scrathing, får trombyl och så ska vi få 2 tillbaka om det finns ägg. Måste bara gå nu. 6e gången gillt!!!
    Tack! Känner mig väl inte superpositiv just nu, men hoppas det inte är ett missfall.

Va skönt att vara igång igen. trombyl, vad tar man det för?
    Hoppas hoppas det går vägen för er denna gång!!! :)
  • Edison

Libra: Vad skönt att du fått en sjukskrivning nu så att du kan ta det lite lugnare :)

Nassa: Neeeeej!! :( vad ledsen jag blir! Kan man se det så här tidigt?
    Hoppas dem har fel och att allt är som det ska. Massa kramar till dig!! 

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö