Nordic IVF Center Malmö
Hormonerna? Så grymt sugen både på.mat och sött.
Hormonerna? Så grymt sugen både på.mat och sött.
Men oj vad bra! Av 18 ägg borde det ju bli några guldägg som blir blastocyst! Bra "värpt" :) :)
Man kan ta en tablett om det inte kommer igång. Jag har gjort det en gång men minns ej vad den hette. Min cykel hade nått dag 43 då.....
Här går det dåligt.... den där välkända rosa lutinus kom som ett brev på posten i morse. Som en klocka 13 dgr efter äl. Mensen lär vara i full gång i morgon. Suck!
Tyvärr inte. Mens och minus på stickan :( Game over.
Grattis cyndirella! :)
Jag tycker det är intressant med mediciner och doser för er som plussat. Hur såg din sista behandling ut nu? Korta/långa? Gonal-f? Vitaminer o kosttillskott?
Gina43 jag känner med dig. Va på nordic ivf och fick per telefon rekommendationen att vi skulle sluta försöka ... det gjorde mig så ledsen. Jag tänkte somdig, ok vi hade gjort 6-7 ivf då men ekonomin finns och vem fullt frisk blir gravid på 7 försök? Troligen några lyckliga men en del full fungerande behöver 12 mån på sig innan det blir ett pluss.
Vi fick prata med en annan läkare och efter det var vi gladare. Hon stöttar oss fullt ut i fler försök.
Kan det va ststistik det handlar om?
Är i samma läge som dig libra. Paus i IVF köret och klimakteriet i 3 mån nu mha enanton sprutor. Min endometrios spökar jättemycket nu :( Går upp massor i vikt och det gör mig deprimerad. + 10-15 kg från trivselvikt nu. Gick upp 3 (!!!!) Kg denna veckan. .....
Libra jag kom på en del tjejer i endometrios forum skriver de tar dubbel dos ppiller. Kanske kan funka för dig? Men tala med gyn om det går och vilken sort.
Jag mår ok av sprutorna förutom vikten då...... Kan få lite värmevallningar ibland bara. Humöret gungar lite men det gör det med sprejet också, så same same :)
Jag sätter sprutan själv i bukfettet en gång per månad. För min del börjar vi med nytt försök precis lagom innan en ny spruta när vi önskar så det kommer funka bra ihop med IVF också :)
Nu är det bannemig vår tur, 2015 är vårt år!
Lyckas inte detta försök går vi över och kör äggdonation.