Nordic IVF Center Malmö
Nu är jag ruvare!!! Testdag den 21 feb. :D
Nu är jag ruvare!!! Testdag den 21 feb. :D
Är så spännande att läsa i tråden, är direkt inte så aktiv längre försöker ändå läsa och hänga med. Håller tummarna för er alla att det blir ivf/icsi bebisar detta året <3
Var på rul idag och vi fick se en perfekt liten pojke <3
Jag glömmer ju uppdatera här. Jag har blivit lite överstimulerad så jag fick inte ta Ovitrelle länge. Tog de för att mensen inte skulle komma igång för tidigt. Måste ta Fragmin istället. De är inte så roliga. Ska på återbesök på fredag.
Följ gärna bloggen om ni vill. Där är jag mer aktiv. :D
Idag har jag varit på Nordic igen. Hade lite vätska i buken så de fick tappa mig. Det var lite läskigt men gick snabbt. Nu ikväll får jag extremt ont när jag ska kissa och det kommer blod. Är det normalt tro? Jag går på blodförtunnande så det kommer en del. Läskigt!
Någon som har varit med om detta på Nordic?
Hur är det nu på morgonen?
Ring 1177 och åk in till kvinnokliniken om du är orolig och fortfarande har ont.
Spännande Libra! Hoppas att du får ett efterlängtat plus. Alla gånger då jag blivit gravid har jag varit lätt överstimulerad..så för min del har det egentligen varit positivt, om man nu kan säga så.
Det gick sådär på TUL Barnet ligger en del på minus, dvs det ser ut som om det är lite mindre redan och det bara 8 veckor efter RUL då barnet var prick på dagen stor för det BF vi har. Avvikelsen är såpass stor att jag oroar mig även om det förstås hade kunnat vara sämre. Jag har ju viss anledning till det eftersom det blev komplikationer förra gången.
Nu får vi förstås avvakta nästa TUL innan vi drar några som helst slutsatser.
Skönt att du mår bättre! Överstimulering är läskigt. Jag har bara haft det inför äggplock sen "backade" det. GIck upp 7 kg vätska på en dag. Men det blev bra ägg den gången, 2 till mig och 2 till frysen varav ett av de frysta blev min dotter.
Om man får en 5 dagars så räknar man med att det faster cas 1-2 dygn efteråt. Jag kände absolut när det fäste på mig den där på söndagens förmiddag nu I oktober och jag fick tillbaka mitt ägg på fredagen! Nu fick du tillbaka på dag 3 så då borde det I så fall handla om ca 3-4 dagar efteråt.
Illamåendet kan också bero på att du är överstimulerad. Men vi hoppas ju att illamåendet är bebiskänningar!
Idag har jag börjat blöda lite och har ont i nedre delen av magen. Känns inte riktigt som livmodern. Men är inte säker. Vad kan det annars vara? Fick ett super super svagt plus med em-urin. Vågar inte lita på det. Usch vad nervöst!!! Fragmin gör att jag antagligen blöder mer.
Jag är... Trumvirvel... GRAVID!!! :)