Nordic IVF Center Malmö
Vi hade inget alternativ ens! ;)
Skrev ett lååååångt svar... Tydligen försvann allt när jag slant med fingret på skärmen...
Slidtabletterna är jobbiga efter man haft sex! De glider ut och man får sitta med benen ihop! Min man har haft lite jobbigt sedan testikelbiopsin... Kunde ha sex först igår!
Och idag ska embryot ta sig! OM det tar sig! :)
Det är inte så bra att ha sex för nära inpå äggplocket för då kan man få en infektion. Det bör gå 14 dagar innan sex och bad. Inget de säger på Nordic?
Ja, nu väntar vi tills det är fritt fram! :) Bakterierna var tydligen det som var farligt. Men vi hade sex i duschen. Så det är säkert ingen fara! :)
Moolie, sorry, men man får information om begränsningar vad gäller sex och bad. Har man inte uppfattat det borde man kanske ändå ställa sig frågan "är det verkligen så bra med samlag nu, man har ju precis varit där inne och stuckit?" (och kollat upp saken). Personligen hade jag inte heller velat ha andra vätskor in i livmodern när man precis fått ett embryo som inom de närmaste dagarna ska fästa där inne - för att inte riskera något. Det är säkert ingen fara ändå. Det är säkert inga mängder sperma som kommer in.
Att man har sex i duschen innebär inte att det blir en bakteriefri miljö såvida ni inte tvättar er med antibakteriell tvål (à den sorten man får tvätta sig med ett par gånger inför operation).
Nu är det ju gjort, så det är inte så mycket att göra åt - och ingen idé att ångra heller
Vi har inte ens sex när jag är gravid. Just för att inte göra någon skada. Så olika man tänker. :)
Har man haft upprepade missfall så bör man undvika sex. Så därför tänker jag att det inte är bra. Har man kämpat i snart 5 år så gör man allt för att det ska gå vägen. :)
En såndär blastro till frysen i alla fall! :) Om nu liggat gjorde att vi får missfall! ;)
Men att trycka ner mig som var HELT ovetande är okej???
Moolie aldrig försökt att bli gravid innan?! Vad gör du på en Ivf klinik då???? Ursäkta men din attityd passar inte in på denna tråden tycker jag iaf....