• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Vi har inte ens sex när jag är gravid. Just för att inte göra någon skada. Så olika man tänker. :)

• Libra1

Har man haft upprepade missfall så bör man undvika sex. Så därför tänker jag att det inte är bra. Har man kämpat i snart 5 år så gör man allt för att det ska gå vägen. :)

• Libra1

Vi ska inte bli ovänner i tråden. Men man kan försöka tänka sig för. De flesta av oss är väldigt sköra. Har kämpat länge och förlorat mer än vunnit. Man tar lätt illa vid sig. Jag tog t ex väldigt illa vid mig av ett inlägg du skrev i februaritråden. :-/ Men vi är alla olika.

• Libra1

Vad smidigt att få allt via jobbet.

Angående medicinerna annars så har man ett högkostnadskydd på Apoteket på 2200:-.

Det är lite olika från gång till gång med VUL. Mellan 1-3 ggr har jag varit med om. Beror på hur äggen växer. Oftast räcker det med en gång.

Vi kommer också att köpa ett 3-pack direkt. Resonerar likadant. :)

Då kanske vi kör igång samtidigt! :)

• Libra1
    Edison skrev 2014-02-07 14:00:25 följande:
    Allt som jag måste betala själv innan jag kommer upp i högkostnadsskyddet får jag betalt via mitt jobb, så det är väldigt bra :)

vad roligt med en till som ska sätta igång i april :) jag är väldigt spruträdd så jag är lite orolig hur jag ska fixa att sätta en nål i mig själv, men de ska väl gå på nått sätt! Det är ju för en god sak :)
    Hur kommer det sig att du får medicinerna betalt förresten? Har aldrig hört talas om detta. Låter ju superbra. :)

Jag har sprutat 3 IVFer så är lite rutinerad nu. Det är värst första gångerna, sen kommer man in i det. Vilken spruta ska du använda?
  • Libra1
    Edison skrev 2014-02-07 16:23:26 följande:
    Det är en förmån vi har via jobbet :) aldrig nyttjat de innan dock.
    Får tex läkarbesök och sjukhusvistelse betalt, får gå till läkaren på betald arbetstid, mediciner betalda till vi kommer upp till högkostnadsskyddet osv.
    Så superbra tycker jag :)

Jag vet inte vilka sprutor det blir än, vi skulle prata om det när jag kommer dit i mars för info hur man tar sprutorna osv. Vi skulle gått igenom det igår egentligen, men eftersom vi inte ska starta förrän i april tyckte sven att det var lite tidigt för genomgång av det redan nu. Så 6 mars har vi ny tid :) Hur bestämmer dem vad för sprutor man ska ta?
    Ok! Ja annars hinner ni kanske glömma hur det går till. Sprutan bestäms utifrån hur dina äggstockar verkar må. I regel börjar man med Gonal-F för att sen gå över till Menopur om det inte fungerar bra. Vi har testat båda. Puregon finns också. Vet inte riktigt skillnaden på dem. Någon som vet?

Hoppas du får Gonal-F för den är supersmidig att ta. :)

Ska ni göra korta eller långa protokollet?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö