• Libra1

ITM: Vad trist att allt bara handlar om pengar. Första försöket kostade 1200:- för oss och då ingick ett VUL och blodprov som inte sköterskan klarade av att ta då jag är svårstucken. Hon kändes lite orutinerad då hon inte spritade varken sig själv eller mig inför sticket. Vi har bara fått till en till frysen en gång. Den klarade inte upptiningen. Så jag är också lite skeptisk mot att slänga ännu mer pengar på det. Men vem vet. De kanske har en bättre frysteknik än RMC. Kul att du börjar på torsdag. Lycka till!!! :)

• Libra1

MissKS: Vad tråkigt att det inte gick vägen. Hur fungerar det vid privat FET? Kostar det något om inte äggen överlever upptiningen? Man kan tydligen byta ett färskförsök mot 2 frys.

• Libra1

ITM: Ovitrellen måste vara i kylen tills du ska ta den. Gärna Menopuren också som inte är öppnad och blandad. Lutinus börjar du med efter äggplock, det är progesteron. Jag har sprutat 225 IE Menopur en gång och i 9 dagar. Det är olika från gång till gång också hur det blir. Lycka till nu! :)

• Libra1

Jag mår bättre men är inte helt återställd ännu. Får lätt ont. Vet inte om det är de inre såren eller stenen som finns kvar i gallgången. Är fortfarande sjukskriven och ska på ett återbesök nästa vecka. Ska försöka ta det lite lugnare. Men är såååå uttråkad. :-/

• Libra1

Tack!!! Ja vårvädret gör allt lite roligare. Även om jag inte orkar gå ut ännu så mycket. :)

• Libra1

Gina: Ja just det. Tack för tipset! Har inte haft någon lust att göra något. Men börjar känna mig lite piggare. Snart orkar jag nog sitta vid datorn eller pyssla med annat. Funderar på att sy lite men då måste jag handla tyger först. Så långt har jag inte kommit ännu. Kollar mest på TV eller surfar på surfplattan. På torsdag ska jag ta bort förbanden. Ska bli intressant och se hur det ser ut. :)

• Libra1

Nu är det bara 5 veckor tills vi planerar dra igång. Hur lång tid innan tror ni man behöver ringa och meddela det?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö