• 2013

Min 3½-åring är rädd för en docka.

Men alltså, hör du inte hur sjukt det låter? Du ska utsätta ett barn för något han blir rädd för (som vuxna tycker är skitläskigt) så att han blir mindre rädd? Du pratar om en tre-åring här.

Tror du att din ångest hade varit mindre om dina föräldrar tvingat dig att se filmen?

• 2013
    pluvdo skrev 2014-01-01 18:26:10 följande:
    Det är väl kanske så att man måste ha varit i samma situation för att fullt ut förstå hur någon ens kan fundera på att "härda" sitt barn. :)
    Tja, jag har varit i samma situation och har ändå ingen som helst förståelse för att någon vill "härda" sitt barn.

• 2013
    pluvdo skrev 2014-01-01 20:44:53 följande:
    Jag vill inte, men jag vill heller inte riskera att han blir som jag.
    Det förstår jag däremot, jag vill inte heller att mina barn ska leva med ångest.
  • 2013
    pluvdo skrev 2014-01-01 20:56:44 följande:
    Nä och jag vet ju inte hur ångest börjar, hur den eskalerar och hur man gör för att sätta stopp för den. Så därför startade jag tråden. För när jag stod där och skulle lägga undan dockan igen (eftersom sonen ville det) så slog tanken mig att jag kanske gjorde honom en björntjänst.
    Du kanske kan prata med bvc och be att få prata med en kurator? Det borde finnas någon som kan hjälpa dig att hjälpa din son.

Min ena kurator har gett mig flera verktyg att hantera min ångest med som är enkla nog att lära barnen om det kommer att behövas.

Svar på tråden Min 3½-åring är rädd för en docka.