• amiofo

"mössa" på barnet på bb?

Har ni haft något på bebins huvud när ni legat på bb?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "mössa" på barnet på bb?
  • Flickan och kråkan
    ShinMama skrev 2014-01-01 13:47:12 följande:
    Ja, min son fick en av barnmorskorna som han hade på sig till och från :) man får väl mössa på BB?
    Nej, det har vi aldrig fått. När första barnet föddes så kom han tidigt och vi fick inte med oss kläder och inget var tvättat. Han fick en bit gastub att ha som mössa...knöts ihop på toppen .
  • Oleg

Ja, dygnet runt i flera månader. Så små barn förlorar det mesta av kroppsvärmen genom sitt stora huvud.

• fluu

Vi hade första timmarna, mest för att väggen mellan förlossning och bb går i kalla tunnlar under en väg och det var januari. Vi fick en liten miniplutt med noll hår, men varm var hon för det och det var stekhett på bb så där hade hon bara body. och inget mer.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Personalen satte...en kalsong...på sonens huvud direkt efter födseln. Skrattande
    Den hade han väl en par timmar. Men efter det hade vi aldrig någon mössa inomhus.

• Aileen Allannah

Första barnet hade ingen mössa förrän vi åkte hem från bb. Tvillingarna fick mössor så snart de fötts, och hade dem på sig så fort de inte låg i min eller pappans famn. Men inomhus har jag aldrig haft mössa på ungarna, efter att vi kommit hem.

• Bling1975

Nej. Vi fick ingen på sjukhuset och jag hade glömt att packa ner en. Jag frågade en barnmorska och hon sa att det inte behövdes eftersom det var varmt och vindstilla inomhus.

• Qaroliine

Nu föddes iofs dottern 1 månad för tidigt men vi blev tillsagda att ha mössan på hela tiden de 8 dagar vi låg inlagda.

Tilde 101221
  • Lyckan 382

Vår bebis fick en liten sjukhusmössa direkt efter förlossningen. Nästa dag satte vi på en egen som vi tyckte var fin men då sade personalen på BB åt oss att ta av den eftersom bebisen blir för varm. Vi hade honom hud mot hud nästan hela tiden.

• Lindsey Egot the only one

Man kan använda en mössa för att få ett lätt tryck över huvudet som barnet hade det i livmodern när den tryckte neråt de sista månaderna. Det kan ge bebisen ett lugn. Även att låta bebisen sova i ett babynest och trycka huvudet mot vadden i sargen ger ett lugn alt att man rullar en handduk och lägger runt barnet huvud ungefär som ett babynest

• amiofo

De tog på en "mössa" efter han kom ut sen tog jag på en av våra och den hade han väl tills kvällen efter det ingen ingen inomhus.

• Det vackraste

En tunn bomullsmössa är bra inomhus första dygnen iaf. Första dygnet bör de ha det och när jag fött har personalen sagt att barnet def ska ha en mössa första timmarna. Vi har haft med egna i lite olika små storlekar.

Svar på tråden "mössa" på barnet på bb?