LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!
Jag känner igen mig! Börjar närma sig tre år för oss och ibland blir jag så less på omvärlden. Precis som jag och mina vänner fyllde 30 verkade det som att alla blev med barn. Det värsta tycker jag är alla som frågar om inte vi också tänkt skaffa barn, som om det var den enklaste saken i världen. Som att skaffa en ny bil eller kattunge typ. Jag tycker att vi dagens upplysta samhälle borde folk veta bättre, att det kanske inte är så lätt för alla och att det faktiskt inte beror på att man inte slappnar av. Det är så otroligt tanklöst att säga så, oavsett om man menar illa eller ej. Tror de verkligen att man har gått och spänt sig i flera års tid? Herrgud, vi har väl också skrattat och haft semester och ibland struntat i ägglossningstesten, men inte har jag blivit mer gravid för det. Förstår heller inte varför folk som vet om ens problem tror att det är deras uppgift att lösa problemet genom att komma med en massa råd, det ena dummare än det andra. Det bästa skulle kanske bara vara att lyssna och visa empati.