LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!
Hej...
När jag läser era inlägg känns vår resa mot ett plus som en dans på rosor. Jag är så imponerad av att ni orkar kämpa och inte ger upp!
Vi har "bara" försökt i 1,5 år och har påbörjat en utredning som än så länge inte visar någon annat än att jag har en sviktande sköldkörtel, som i sin tur gör att hormonnivåerna inte är rätt. När vi bestämde oss för att försöka blev jag gravid på andra försöket, men i v 9 konstaterades en ofrostrig graviditet. Och efter MF vill det sig helt enkelt inte.
Jag känner att så mycket av mina tankar och min energi kretsar till att tänka på det här med barna och snart känner jag att jag bara kommer att gå i tusen bitar. Jag bär på en ständig oro och ovisshet inför framtiden samtidigt som jag vare månad inte kan sluta hoppas att det just denna gång vill sig.
Jag får inga direkta frågor från allmänheten, men jag vet att de undrar och ibland kommer det små gliringar om att vi minsann borde "skaffa" barn, som om det var något man gick till affären och köpte.
Hur gör ni för att hålla humöret uppe, och för att inte låta er barnlängtan ta över helt och hållet...?
Behöver också skriva av mig, då nästan ingen i vår närhet är medveten om vår situation!