Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!

Jag har gråtit hela dagen idag. En familjemedlem berättade i helgen att de väntar barn
     Hon är yngre än mig och det känns konstigt. Jätteglad för deras skull, men vi då?? Vi är inne på nittonde månaden. Går på fertilitetsbehandling sen ett år tillbaka men har svårt att få ägglossning. Har haft ägglossning för drygt 1,5 vecka sen så jag går o väntar på att få testa om några dagar. Har dock inga symptom och pendlar mellan sorg och hopp. En graviditet känns nästan ouppnåeligt!

• LängtansBlåaBlomma
    Tiana skrev 2014-04-16 06:58:03 följande:
    Börjat bäva inför påskhelgen. Vi är bortbjudna till släkt och dit kommer ju såklart alla småbarnsfamiljer med. Räknar med en hel massa "när är det er tur?" Vi är på sista försöket nu innan IVF-remiss, och vet inte förrän nästa vecka om det tagit sig eller inte. Vanligtvis är det mysigt att komma iväg, men med alla dessa hjälpmedel i kroppen är risken stor att jag tjuter inne på toaletten rätt snart :-/
    Vi är i samma sits! Efter det här försöket, om det inte tar sig, så ska vi diskutera ivf.
  • LängtansBlåaBlomma

Vi kastade p pillren för 19 mån sen. För 16 månader sen provade vi Pergotime tre omgångar. I maj 2013 började vi med Puregon. Jag har kört fem doser Puregon nu. Pauser pga ledighet, cysta och överstimulans men totalt fem Puregonbehandlingar varav tre lyckats = gett äl. Jag väntar nu på att få ta graviditetstest. Ett år med Puregon är mycket så jag är öppen för ivf.

• LängtansBlåaBlomma
    lillyhammer skrev 2014-04-21 19:07:29 följande:
    Precis så känns det. Man springer och springer och kommer aldrig fram till mål. Frågan är hur länge man ska orka???

Just nu känns det som att man har större möjlighet att kunna bli en astronaut eller sveriges statsminister än mamma.

Ironiskt hur man tar sig på magen varje månad i hopp om att den ska bli större.Få gånger en kvinna säger att hon vill gå upp i vikt men för oss är det ju vår största dröm just nu :) Fantiserar om hur stor och härlig kula man kommer att ha. Herregud vad jag kommer att njjuuuuta av mina gravidmånader sen! Känslan av att kunna få drömma sig bort, börja köpa babykläder och spjälsäng etc, börja tänka på namn.....fytusan vad jag är avundsjuk på alla gravida just nu :(
    Jag har en på jobbet som är gravid och hon har börjat vagga fram :) jag är så avis.
  • LängtansBlåaBlomma
    Unaangelita skrev 2014-04-22 06:55:56 följande:
    Vi har inte provat akupunktur men har läst om det. Skulle va kul att prova. Själv har jag börjat träna 3 ggr i veckan, försöker gå ner några kilon och se om det blir lättare att bli gravid.. Har hört o läst om att det är svårare för överviktiga att bli med barn. Jag har väl 15 kg övervikt så borde gå ner lite. Vet någon om det gäller karlar också?? Spelar deras vikt någon roll?? Eller gäller det mest kvinnan?
    I mitt fall är det ju jag som har problem med ägglossningen. Jag kan säkert få hjälp av viktnedgång.
    En man kan ha bra spermier ändå, jag vet inte om dåliga spermier / få spermier kan öka av viktnedgång.
  • LängtansBlåaBlomma
    nypan skrev 2014-05-06 21:52:43 följande:
    Hej igen Ligger här och grunnar. Jag har träffat en kille ett par veckor. Han har berättat att han tidigare har varit förlovad med en tjej i ca 7 år men det är det hela. Idag, på vår 5:e träff, så bjöd han hem mig till sig. När jag går in i hans lägenhet så står det en barnvagn och en spjälsäng i rummet. Han berättar att han har två små barn med sin föredetta. Han hade inte velat berätta det tidigare. Helvete. Jag har haft som regel att inte dejta någon med barn för jag är livrädd att fästa mig vid dem och sen att det inte håller med killen och få får jag aldrig se barnen igen. Han är nöjd med sina två barn och får se om han vill ha några fler. Nu är jag totalt tom i huvud och själ. Vad ska jag göra??
    Jag hade nog valt bort honom redan nu. Om han inte vet om han vill ha fler barn finns en risk att det inte blir fler även om du vill. Eller så skaffar han ett barn med dig bara för att vara snäll. Iofs så blir du bonusmamma och det kanske kan stilla din barnlängtan något. Eller förvärra den. Jag hade hellre kämpat för mitt första barn ihop med en kille utan barn sen förut. Tänk om det inte går så bra och så blir man bitter för att han och hans ex fick barn jättelätt.
    Så tänker jag.
Svar på tråden LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!