• Lillagris

LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!

Jag kan ju villigt erkänna att efter år av försökande inte klarar glädjas längre. Jag kan lixom inte få fram den känslan att åh gud va roligt för er längre.
    Jag känner bara - FY FAN VA ORÄTTVIST

Kan tyckas elakt och det är det ju oxå men så känner jag.
    Är oxå trött på gravida vänner som klagar på hur jobbigt det är och hur ont dom har. Vill bara skrika 
    - SKA VI BYTA?

Det här med att skaffa barn är verkligen en bergochdalbanan och ibland känns det som det inte är värt det och ibland känns det som om man hade kunnat gå igenom eld för att ha bli gravid...

Jag beundrar dock mig själv och alla ni andra som kämpar dag ut och dag in.

• Lillagris

Det är skit och jag hatar att försöka skaffa barn.. Har inga problem med att ha sex varannan dag men det är den ständiga väntan och dessa inbillningar så tar kol på mig. Asså jag vet inte hur många test jag tagit, har slutat med det helt, både ägglossnings test och graviditets test. Möjligen att jag tar ett gravtest om mensen är as sen. 

• Lillagris

Nu kom dom sista paret " som inte har barn " av våra vänner och sa att du ska få en liten. Och efter det brast det för första gången på snart 5år. Jag grät konstant en hel natt, mannen va helt förtvivlad. Det var lixom dom sista av våra vänner som inte hade barn och nu ska dom oxå ha.

Livet är bara så otroligt orättvist och man vill att alla ska kämpa precis lila hårt som vi gjort. Då kanske dom börja sluta på att klaga hur illa dom mår, hur lite dom sover och hur jobbiga barnen är.
    Jag är så trött att va ett boll plank där man tydligen tycker det är okej att ventilera så mycket dom bara kan om det jobbiga föräldra livet. 

Åh va skönt för er att kunna sova på morgonen
    - Åh va skönt för er att kunna resa
    -åh va skönt att bara få vara med varandra utan barn.

Nä det är verkligen INTE skönt..

som sagt det brast för mig i måndags och sen dess har jag bara mått allmänt illa, haft ont i huvudet och inte kunnat sova. Nån gång rinner bägaren över. Fy fan ni som har lätt att bli gravida NJUT för det kan va ett riktigt helvete. 

Svar på tråden LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!