LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!
Vilken helt fantastisk tråd! Trots att vi inte försökt så länge som några av er fantastiska kämpar i tråden, känner jag igen mig i det mesta som skrivs!
Måste också passa på att skriva av mig lite.
Jag var på en inflyttningsfest förra helgen där samtliga tjejer nyligen fått barn. Vi kvinnor fastnade runt köksbordet och hamnade i vanlig ordning i en diskussion om *surprise!* BARN. Jag var den enda där som inte har några barn och vi har försökt en tid utan att lyckas. Jag har nyligen fått reda på att jag har hormonella problem vilket gör att ämnet just nu är ganska känsligt. Trots att de andra vet att jag inte har några barn babblade de på om ämnet och hur livet som småbarnsmamma är, i timmar! Om det finns EN person runt ett bord som uppenbarligen inte har något att tillföra i en diskussion, måste man då hålla fast vid den diskussionen en hel kväll?
Enda gången de vände sig till mig var då en av tjejerna frågade: "Så, när skall ni få tillökning då?". Jag var mikrosekunder ifrån att ställa mig upp och skrika "VI HAR INGA BARN SÅ JAG HAR ABSOLUT INGET ATT TILLFÖRA OM DETTA NU LYCKATS UNDKOMMA ER OCH OM NI MÅSTE VETA KAN JAG INTE HELLER FÅ BARN JUST NU." och lämnat bordet. Men i vanlig ordning sitter man där och ler och skämtar bort det och säger att "vem vet".
I veckan fick jag veta att en av mina bästa tjejkompisar är gravid och igår när ytterligare ett par i umgängeskretsen väntar tillökning blev det för mycket. Bröt ihop och sa till min kille att om jag nu inte får ordning på min cykel och vi inte kan få barn får han börja leta efter någon annan, för jag vet hur gärna han vill bli pappa. Då kramade han mig bara och sa "Om vi nu mot förmodan inte kan få barn får vi helt enkelt skita i det och skaffa oss en massa hundar istället". Efter att ha fått upp en bild i mitt huvud på hur vi sitter där i vårt lilla hus med femton hundar, kunde jag inte låta bli att dra lite på smilbanden.
Ville mest säga till er alla att jag vet precis vad ni känner och jag tror att det är bra för oss att veta att vi inte är ensamma i det här.