• maka011

LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!

Less är precis vad jag är..

Jag har pco och har testat pergotime med absolut NOLL i resultat. Så blev det aktuellt med hormonsprutor. Men de ville att sambon skulle lämna ett prov innan vi satte igång så vi inte pumpade mig full med hormoner i onödan.
    Idag fick vi reda på att även sambon har tillkortakommanden. Provet var inte så bra. Så det där med att bli gravid genom samlag, som det "ska vara", är helt uteslutet. Det är ivf som gäller.

Och det är vårt sista alternativ då vi inte får adoptera pga att jag är manodepressiv. Så här står vi vid vägs ände och jag vill bara skrika.
    Kan inte något bara få gå friktionsfritt för en gångs jävla skull?

Och omkring mig tycks alla bli gravida bara någon viftar med ett par kallingar framför dem.

Framförallt är jag less på all väntan. Prover ska analyseras, papper ska vändas, folk ska ha tid att träffa oss..

• maka011
    Inte bara att skaffa skrev 2014-09-24 07:12:35 följande:

Jag är 30 år. Jag o min sambo har försökt drygt ett år. Tagit en kur pergotime nu men börjar tyvärr känna av pms nu. Men man hoppas alltid in i det sista. Många vänner fick barn i år eller är gravida. Ingen som haft problem. Känner att jag vill prata med någon som förstår. Jag tänker på barn minst 100 ggr per dag o mår riktigt dåligt när jag ser en gravidmage. Känner mig elak men jag har längtat så många år. Kan det inte vara vår tur nu?

Finns det någon från Halland här tro?

Jag minsann! Är från varberg. :)
  • maka011
    Inte bara att skaffa skrev 2014-11-10 10:54:08 följande:

Oj här kommer ett sent svar :) Går du/ni på utredning? Hur länge har ni försökt?

Vi går på utredning i Falkenberg. Ev remiss för ivf innan jul. Hoppas det kan hjälpa oss

Känner mig så bitter nu. Mår illa när jag ser alla barnbilder på facebook.

Vi har gjort ett protokoll på ivf som vi var tvungna att avbryta. Får förhoppningsvis börja nästa vecka igen. Samma här. Känns som att alla antingen är gravida eller nyss har fått. Och det står mug upp i halsen!
Svar på tråden LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!