LängtansBlåaBlomma skrev 2014-04-20 18:39:25 följande:
Jag har gråtit hela dagen idag. En familjemedlem berättade i helgen att de väntar barn
Hon är yngre än mig och det känns konstigt. Jätteglad för deras skull, men vi då?? Vi är inne på nittonde månaden. Går på fertilitetsbehandling sen ett år tillbaka men har svårt att få ägglossning. Har haft ägglossning för drygt 1,5 vecka sen så jag går o väntar på att få testa om några dagar. Har dock inga symptom och pendlar mellan sorg och hopp. En graviditet känns nästan ouppnåeligt!
Fyfan, man vill ju bli glad och bara kunna glädjas med dem men man blir bara påmind om sin egna situation och tänker "jaha, ytterligare en som lyckas..."
jag har inte hängt med i din historia riktigt, du tar Pergotime eller hur var det? Har ni försökt med IVF eller står i kö dit? Tänker lite så att om nu försökt i 19 månader och tragglat med Pergotime en tid och det inte fungerat så borde ni få komma vidare, med då t.e.x IVF.
Håller med om att graviditet känns jätte, jättesvårt. Ska förhoppningsvis dra igång med IVF i slutet av sommaren och tanken på att kanske, kanske bli gravid känns helt otroligt konstigt. Jag? Skulle VI kunna bli gravida?? Känslan är nästan som att fundera kring om man vinner storvinst på triss...
Lessnat rejält senaste halvåret på det här med barnlösheten, i juli i år har vi försökt i exakt 2 år. Det är helt sjukt hur tiden bara rusat. Och under de senaste 2 månaderna så har ungefär 5 (!!) personer annonserat ut sin graviditet på facebook etc.
Jag vet att detta inte är någon tävling, att det inte handlar om gravid först "vinner"....men varje gång någon berättar om sin graviditet så känns det onekligen som om jag och dem befinner oss i ett maratonlopp och jag hamnar allt längre bak. Ser allt fler "gå i mål" men själv bara springer jag och springer......jag kämpar och kämpar men inte fan kommer jag närmare målet för det......
fyfan vad trött man blir...