• Decibel84

LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!

tröstade en kollega häromdagen som bara dök på mig i personalrummet och sa att hon kanske var gravid, och det var ju inte meningen och hon vill ju inte alls ha barn och bla bla.

nej, hon vet inget om att jag längtar och försöker.
    så ja, man fick trösta samtidigt som man tyckte.
    SKYDDA DIG DÅ OM DU INTE VILL HA BARN VAFAN

• Decibel84

Kompisen är gravid.
    Hon sa för en månad sen att hon inte vill ha en bebis till, då hennes nuvarande inte ens är ett

idag får jag ett mms med ett positivt test

det bara hände

BARA HÄNDE??!

man kan bli gravid typ EN gång i månaden..

SKJUT MIG

• Decibel84

Skriver av mig lite...
    testade i tre månader med stickor för att hålla koll på ägglossningen...inget utslag.
    utredning visar dock att jag har ägglossing och läkaren säger att jag ska sluta testa mig då det stressar mig, och ha regelbunden sex...Ja för det är ju så lätt:S

• Decibel84
    fröken fegis skrev 2015-05-07 22:38:02 följande:
    Känner igen det där... Ibland får jag utslag, ibland inte och ändå är mensen regelbunden på sekunden! Själv tycker jag dock att det är mkt lättare med CB digitala ägglossningstest, de är tydliga och lätta att läsa av, men de är ju dyra förstås... Särskilt när man testat varje månad i över 2,5 år...
    absolut, nu har jag köpt CB som läser av två hormoner och det tror jag ger större chans.
    samt att CB visar ju fler dagar, billigare test visar bara "nu har du " eller nu har du inte...CB visar ju när det är på G
  • Decibel84

Själv tycker jag julen är värst...Hela familjen samlas med barn och sina perfekta liv.Fyfan har redan ångest bara jag tänker på det.

• Decibel84

Ibland vill jag bara köpa något litet till bebis...Nån liten body eller så
    Men mår så jävla dåligt av att tänka på det också.
    Hur tänker ni?

• Decibel84

Alltså...läser på insemination.se att chansen att lyckas är 25%, det är ju GALET lågt.då undrar man ju va chansen är utan hjälp...och de som "råkar" bli gravida måste ju vara mirakel:S

• Decibel84
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 15:01:20 följande:

MA nr. 3... Så satans less så det finns inte ord  längre.

NEJ! :(

fan, men efter tre missfall brukar man bli undersökt mer noga väl?

• Decibel84
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 17:44:22 följande:
    Om man är ung och har rätt till landstingshjälp. Det har inte jag. Får fråga min klinik vad de kan tänkas erbjuda i medicinform och min läkare här vilka prover han tror på att ta. Äggdonatorn var 22-man får inte 2 MA i den åldern så felet sitter hos mig tyvärr.
    har du funderat på progesteron?
  • Decibel84
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 17:48:37 följande:
    Tar man i massor vid ED. Det som återstår är att höja Prednisolonet och ev. ta intralipid. Kanske fler injektioner med Pregnyl.
    jaha okej..har annars läst att man bör smörja med progesteron tre månader för att höja balansen i kroppen
  • Decibel84
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 18:55:13 följande:
    Kan man göra om man försöker bli gravid spontant. Kan inte jag alls utan gör enbart ED sen 2 år tillbaks. Tar massor med mediciner, men det har ändå inte hjälpt Och orättvist är bara förnamnet, jag är mer ilsken än ledsen numer.
    jag beklagar verkligen.
    är inte så insatt så du gör ED vad är det?
  • Decibel84
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 19:05:44 följande:
    Förlåt,jag tänker inte på att alla inte vet. ED är embryodonation d.v.s dubbeldonation av både ägg och spermier. Har gjort 6 stycken,gravid 2 ggr och båda blev MA. Totalt tre barn.
    ah okej, ja alla förkortningar gör att man blir snurrig. men ja det är så jävla orättvist, men du har tre barn sen tidigare?
  • Decibel84
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 19:24:39 följande:
    Nej,jag har inga barn. Förlorat 4 minst i mina missfall.
    åh..finns det inget mer att göra för er? surrogat? kanske inte så vanligt och lätt att få tag på..:(

Svar på tråden LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!