LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!
Min man är inte alls orolig och tror att allt kommer lösa sig. Han är positiv och tar det med ro. Hade han varit lika ledsen och nedbruten som jag så hade det nog blivit värre. Jag är glad att han är lugn, ocj hoppas att det blir som han tror..
Var längesen nu jag skrev i denna tråden nu då jag medvetet hållit mig ifrån denna sida. Har även tagit ett halvårs pause från ägglossnings-stickor, graviditetstester och allt annat "produktionsrelaterat" och mår så mycket bättre. Är så lätt att hänga upp hela sin vardag på allt det där. Har även avföljt alla vänner som envisas med att fylla ens Instagram och Facebookflöde med bebisbilder. JA VI VET ATT NI LYCKATS LIGGA OCH DÄREFTER KLÄMMA UT EN UNGE, DET RÄCKER. (Ursäkta frustrationen) Precis som en annan här i tråden har vi köpt oss en hund som faktiskt fått oss att flytta fokus.
Hur som, idag började vår riktiga fertilitetsutredning efter 6mån väntetid. Fick besked om att min sambos spermiekvalitet inte är bra. Jag har redan "målat fan på väggen" och var inställd på att något var fel, men min sambo tog det rätt hårt. Han har dessutom svårt att sätta ord på sina känslor och blir mest bara vresig och irriterad på situationen.
Hur reagerar era killar på hela den här grejen?