• BusigaSyrran

LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!

Jag hoppar gärna in här med, vi har försökt med ett syskon i nu två års tid.

Det tar verkligen på krafterna. Läkarna hittar inget fel på mig eller min man, men det blir ingen bebis oavsett hur mycket vi prickar in och försöker.
    Vårt gemensamma barn gick på första försöker när jag var 20 och han 21, när hon var ca 6mån slutade jag äta piller då jag tyckte de var jobbigt med amining osv.

Vi försökte pricka in lite så gott vi kunde men de gjorde inget om det inte ville. Men såklart blev det inget alls. Nu går vi i tankarna att mot Juli/Augusti göra ivf istället och hoppas på att det går vägen då de som sagt inte alls ser vart felet är.
    Mår så dåligt över att tösen är 4år och vi har inget syskon till henne.

Man funderar ju såklart starkt på om ivf verkligen kommer att fungera och att man kanske aldrig får fler barn med sin partner. Det i sig är det jobbiga.

• BusigaSyrran
    Hanalaya skrev 2016-06-12 23:46:40 följande:

Vi har försökt i åtta år. Utan ett enda lilla plus. Och fyller 39 år om ett par månader.

Absolut sista försöket nu. Är på rd11 och det känns inte rätt.

Jag vill ha barn, men för min man är det mer än så. Det är hans högsta önskan i livet. Det gör ont att vi inte lyckas.

Det sociala livet är minimerat, orkar inte hänga med alla som ynglar av sig.

Just nu är det mest skit.

Hur går man vidare efter åtta års kämpande?

har ni försökt mycket med ivf? ser allt bra ut eller är det något som ställer till det?

Jag vet inte hur man går vidare tyvärr, mer än att min man säger att vi kan alltid adoptera om det är så. Vi har inga hinder men vi får inget plus, konstigt att allt ser bra ut men inget händer. vi har kämpat i två år som sagt och jag orkar inte egentligen. vår utväg är ivf och sen får vi se, vill ju gärna ha ett gemensamt syskon till vårt barn. även om man verkligen mår skit över att inget händer och vården inte tar en på allvar.

• BusigaSyrran
    Hanalaya skrev 2016-06-13 15:23:36 följande:

3 ET och 3 FET + en ivf där det inte blev någon ET alls pga av miss hos kliniken.

Inga allvarliga fel på oss, inga problem med att iaf få befruktade ägg. Har övervikt, pcos och sköldkörtelproblem. Makens simmare är lite långsamma..

Adoption är inget alternativ av olika orsaker, tex att maken är 42.

Jag vill inte vara otrevlig, men kan någon tipsa om någon tråd bara för helt barnlösa, där man kan snacka av sig? Jag vill inte förminska någons längtan, men känner ett behov av en diskussion med helt ofrivilligt barnlösa.

Och kanske någon tråd för diskussioner om hur man kan förlika sig med att leva resten av livet som barnlös? Vet inte riktigt hur jag skall hitta en sådan tråd på detta forum?

När du börjar förklara dig så låter du väldigt förnedrande.. Vi sitter alla i samma båt oavsett om man har ett, flera eller inga barn. Samma smärta och längtan..

Antingen går du in på svårt att bli gravid och letar eller så startar du en egen tråd.
  • BusigaSyrran
    HannaSjo skrev 2016-06-14 07:35:53 följande:

TS skapade denna tråd för dem helt utan barn som kämpar :)

Det står det inget om ;)

Bara att de inte har ett barn alls och kämpar och först klagar du på vi som kämpar med syskon och sen är du och säger tyvärr ni va inte välkomna. hmm? Att folk som är less på barnlöshet, ja som sagt så går ju även vi under där fast att det även finns ett annat ord med som kallas för sekundär barnlöshet men hur många använder det ordet i detta forumet.

Goo skrev 2016-06-13 22:13:38 följande:
    Jag håller med dig, Hanalaya. Det är inte för att vara otrevlig, busigasyrran, men den här tråden heter "less på ofrivillig barnlöshet", alltså för oss som inte lyckats få ett enda barn.
    Jag förstår att det måste vara jättefrustrerande att inte kunna få ett andra barn, men det är inte detsamma som att inte kunna få ett enda. 
    Det finns jättemånga trådar här på forumet om att ha svårt att bli gravid i största allmänhet, där du kan få tips och stöd om ivf osv. 

Som sagt så står det inget om att jag inte är välkommen..ofrvillig barnlöshet säger de även inom vården hos oss. Ibland kallar de oss för sekundär barnlöshet.

Om nu TS inte alls ville ha med oss som kämpar om ett syskon så kanske man skall vara mycket tydligare om det från början. Eftersom att VI ändå går under det namnet med... Men absolut jag kan gå ur eftersom ni verkar ta det hela så så tråkigt men försök se er omkring lite, bara för att man redan har ett betyder det inte att allt är lyckligt och att man kan acceptera det. Man gör som ni, man provar allt man kämpar man gråter, man känner ilska u name it.. Jag hoppas ni inte sitter i samma båt som jag en dag men om ni gör det så kom ihåg hur ni tyckte och kände åt oss som sitter i denna båten nu. Jag har en vännina som redan har 4 barn och fått upprepade missfall hon är lika förtvilad som jag i 3år har hon fått mf och vissa var långt gångna. Jag åh andra sidan har inte fått ett enda plus på de 2 aktiva åren vi har försökt men kört oskyddat och prickat in lite i 3år.

---------------
    <<<<LÄS>>>>
    Hopppas att ni får era pluss snart. Men innan jag går ur så kan jag tipsa er om att jag har pratat med en ivf klinik och de gör mycket akupunktur både innan och efter IVF. Jag har inte bokat ivf utan enbart akupunktur då jag tror det kan funka innan ivf. Hon säger också att oftast om allt ser bra ut är det pga en obalans i kroppen så kan enbart akupunktur hjälpa för att bli gravid, denna tjejen är även akupunktur via en klinik vi har tittat på och vi tänker försöka då det funkade på en annan vännina till mig även om de slutade i mf.

Nu har jag bokat en tid på det och den kliniken har ett snitt på att det tar ca 3mån innan man får ett plus om nu allt är som det skall. Kan ju vara värt för er att prova.

Lycka till tjejer.

Svar på tråden LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!