LESS på ofrivillig barnlöshet? Skriv av dig!
Jag är bara jag skrev 2014-01-09 16:21:07 följande:
dansar: vi pratade med folk i början,men möttes av idel oförstående,korkade kommentarer och direkta elakheter. För fertila som inte behövt anstränga sig ett jota kan inte förstå! Tyvärr har vi bara såna utom denna enda bekant som faktiskt aldrig kläckt ur sig nåt dumt... Alla vet nog ändå att vi inte kan få barn,men 99% tror nog vi gett upp p.g.a alla år som gått och vår höga ålder. Här får knappt nån barn efter 35,det är ytterst ovanligt. Kurator eller annat tror jag inte på,det skulle bli en stress i sig bara att ta sig nånstans. Vi pratar hemma,men mest försöker vi leva så gått det går bara. Vi har ju inte gett upp alls,vi ska ha barn!
Men usch vad tråkigt vännen! Då förstår jag helt och fullt!
Vad underbar den där enda bekanta måste vara, och din man förstås.
Har ni prövat donation eller liknande? Klart ni ska ha barn, och det NU! Det ska bara gå, 2014 är ert år!!
Fick för övrigt rätta en tjej igår som sa "alltså jag har hört om det där (barnlöshet), och att ni bara behöver slappna av.."
Gick innerst inne i taket men sa fint att "nej det är inte så det funkar, vi har medicinska fel. Dessutom har vi nog slappnat av både en och två ggr på över 5 år...".