Varärstorken skrev 2014-01-29 12:50:42 följande:
Jag har ringt överallt känns det som, har kämpat för vårdgaranti och fritt vårdval men blivit nekad. Utan någon bra anledning, de påstår att det inte omfattas av vårdgarantin ( fast det gör det i andra landsting). De vägrar också att låta oss få vård i ett annat landsting ( i uppsala har de ingen kö alls). Hopplöst!
Vi har köat sen juni 2012 och när jag pratade med dem senast ( i december) så kallade de från april 2012. Så det är nära!
Så tråkigt med ma, beklagar verkligen. Förstår att det måste vara jättejobbigt. Det är verkligen en grym karusell vi är i! Hoppas att det går bra den här gången. Men det måste väl vara skönt att veta att det gick att bli gravid? Jag hatar alla dessa minus på stickorna. Det gör att jag tvivlar på min kropp också ( att det inte bara beror på brist på spermier). Men alla prover ser bra ut, så får väl hoppas på det.
Kram
Men va spännande, då borde det inte vara så långt borta
, hoppas! Ja dessa minus är inte roliga, blir så uppgiven varje gång. Jag vet ju att jag kan bli gravid, så det är bra. Det som verkar vara svårt för min del är att få det att fastna. Har väldigt tunn slemhinna, men nu sist så satte dom in medicin som gjorde att min slemhinna blev mycket tjockare än vad det har varit de andra gångerna + att jag fick medicin mot immunförsvaret, jag blir aldrig sjuk (förkyld). Jag tror att det var det som hjälpte oss den gången, nu kanske jag behöver mer för att det ska gå hela vägen...
Nu hoppas vi på våran tur
Kramar