e linnea skrev 2014-04-19 10:33:29 följande:
Vill bara tillägga att jag vet att denna tråd är till för att gnälla av sig. Men när man börjar bli otrevlig mot folk som har barn börjar det gå över gränsen. Man kunde ju bara säga att, jag tror du kan få bättre stöd i ett annat forum, istället för att ge henne en avhyvling och säga att hon inte får vara här.
e linnea skrev 2014-04-19 10:18:02 följande:
Tror du missuppfatta mig, jag har inga egna barn. Min sambo har en son från tidigare men han sörjer precis lika mycket som mig. Jag tycker inte att han inte förtjänar att sörja bara för att han har barn.
Det jag menade är så som jag förstod det fik inte jag heller skriva här då jag och min sambo bara försökt mindre än två år, även fast jag fått på papper att jag har svårt att få barn.
Och jag kan väl hålla med om att hon kanske kan söka ett annat forum där hon kan få stöd från andra som jobbar på ett syskon. Jag tycker bara att det var fruktansvärt otrevligt sagt, vi är väl alla människor.
Jag tycket också det är fruktansvärt jobbigt och orättvist att alla runt mig får barn och nu på våren när man ser extremt mycket barnvagnar. Det är sjukt jobbigt. Men jag är inte arg på dom för det! Dom i min närhet som jag får mest stöd av är dom som har barn. Det är dom som kan sätta sig bäst in i min situation. Men om den här tråden är till för att smutskasta dom och deras lycka vill jag inte va med!
Men alltså förlåt, men släpp det nu. Alla andra förstod vad och hur hon menade, att det inte var något personligt, utan att det gjorde ont och att det helt enkelt var fel forum. Absolut inget att älta i!
Och nej, tråden finns inte för att smutskasta föräldrar, vore ju paradoxalt eftersom det är vår högsta önskan att få bli det själva, om du läst hela tråden så ser du att det inte är vad vi gör. Däremot gnäller vi på situationer där föräldrar ofta är i centrum.
Och DU behöver inte vara arg på någon, men vill någon uttrycka sig här genom ilska som i botten bara grundar sig i en förtvivlad längtan så FÅR MAN GÖRA DET! Det krävs väl inte någon psykologexamen för att förstå vad det egentligen handlar om?
Du är välkommen att vara med här, men passar det inte, så behöver du inte om du inte vill.