Inlägg från: Anonym (Caroline) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Caroline)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej! 
    Hoppar in här jag med.  Min fästman har varit på intervju i Abuja igår och vårat ärende ligger nu i Boden. 
    Någon som har någon erfarenhet ett koll på hur mycket dom har där och hur lång väntetiden kan bli? Har bott tillsammans i Sverige innan med och känt varandra i3 år. 

• Anonym (Caroline)

Hej. Har fått handläggare nu o mejlat med henne. Vad tro ni ?Tror ni man kommerr få vänta länge? Hoppas på snabba ryck nu.....

Hej,

Det är jag som är handläggare för ert ärende och jag håller på och arbetar med det.

Jag är handläggare och arbetar tillsammans med en beslutsfattare. Om vi behöver någon komplettering i ärendet kommer vi att kontakta er.

Det går tyvärr inte att säga hur lång tid det kommer att ta. Men eftersom vi handlägger ärendet nu så är det på gång i alla fall.

• Anonym (Caroline)

Min sambo är också från nigeria. Vi va sambos innan hans studievisa gick ut så han åkte hem sen för att söka via anknytning till mig. Vi sökte i mars 2014. Och fick beslut nu i juli. Vi hamnade boden och utanför e3 systemet. Så håll ut. Det brukar gå snabbt när man väl får en handläggare. Tog 1 dag för henne att sätta ett beslut.

• Anonym (Caroline)

Samma här 1 halv år som samvo innan med tillsammans i ca 3 år. Jag mrjlade teamledaren lite då och då. Ring kundtjänst och be om mejl/nr tilö teamledaren där ditt ärenede ligger eller till den som registrerade ert ärende... han visade bilder på intervjun då vi inte kunde bifoga d e ansökan. Så han kommer hem snart. Vi väntar fortfarande på att ut kortet ska nå abuja. Lycka till.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid