• Malintriss23

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Jag undrar hur fungerar relationerna på sikt ? Finns det många här som blivit lyckliga tillsammans med er Afrikanske man och är tillsammans fortfarande efter
    + 5 år och att han har fast jobb här i Sverige ?

• Malintriss23

Oj det var väldigt defensivt. Tänkte att eftersom det är många som träffat män som läser/skriver i tråden så kanske man kunde få lite höra hur det gått för folk. Antar att det faktiskt kan vara relevant för att förstå Migrationsverkets regler och sätt att hantera ärenden vilket inte låter off topic för mig ?

• Malintriss23

Finns det nån från Migrationsverket här i tråden ? Det verkar som ni som har relationerna antingen befinner er innan ni får uppehållstillstånd till era partners eller en kortare tid efteråt... Nu förstår jag att nån här säkert blir sur... men efter era svar och reaktioner verkar det inte som att det är frågan om relationer som blir permanenta i de flesta fall utan inom några år så separerar man.
    Kan det vara därför Migrationsverket försöker göra noggranna kontroller ?

• Malintriss23

Rätt komiskt, eller tragiskt kanske att när nån vill diskutera vad det egentligen beror på att Migrationsverket har långa väntetider och väcka en debatt om mekanismerna och kontrollfunktionerna bakom detta, då "kapar man tråden". 

Varför är det så tabu att diskutera om relationerna verkligen är långvariga ? Om dessa tillfälliga "romanser" i ett senare skede oftast slutar i elände så är det väl positivt att Migrationsverket försöker minimera antalet naiva kvinnor som råkar ut för detta.

• Malintriss23

Än en gång är det nämnvärt att människor på ett öppet forum vilket väl familjeliv är ? blir sura så fort någon poängterar vissa viktiga konsekvenser av de beslut de tar. Det verkar som allt fler i Sverige inte vill ta debatten utan vill att allt som inte passar dem ska censureras. 

Eftersom ingen här verkar haft en långvarig relation, hur tycker ni problemet ska hanteras efter ni tröttnat, insett att detta inte var mannen ni trodde ?

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid