Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej!min partner skickade in sin webbansökan den 23/12-2014. Direkt efter att han skickat in sin och betalningen på 1500kr gjorts så fick jag ett mail om att fylla i ett likadant formulär. Det han fick bifoga var personbevis/familjebevis, kopia av pass samt. Det gick även att bifoga ett fullmaktsintyg om vi ville där han ger mig en fullmakt att sköta ärendet och så svaret. Annars skickas allt normalt till den som söker. När jag därefter fyllde i formuläret så fick jag bifoga ett personbevis, kopia av mitt pass samt graviditetsintyg.
6 dagar senare (29/12-2013) fick han ett mail från Migrationsverket där det står att han nu måste kontakta den svenska ambassaden i hemlandet för att boka tid för en intervju.
Blev chockad att mailet kom så fort med tanke på att jag läst så mycket om folk som gått månader utan att höra något alls. Pga detta så hade vi inte sett det mailet förän idag!! Är så glad och han ska ringa så fort han kan, återkommer med hur det går och hur mycket vi får vänta för en intervju tid.