• Anonym (Jonis)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Har oxå väntat i 10 månader nu :/

Igår skulle jag kontrollera statusen för vårt ärende på MIG hemsida, och då Såg det annorlunda ut än vad det gjort tidigare, det stod att den var registrerad nu :D men så kollade jag idag igen och då stod det att den INTE var det? Så jag ringde in och killen jag prata med sa att man inte alltid kan lita på kontrollnummrerna???????!!!! Men i vilket fall som helt så sa han att vi nog får vänta till april :(((((((( vi har vårt ärende i Örebro, så det känns väll iaf lite positivt att vi har ett kontor tilldelat nu.

• Anonym (Jonis)

Jag & min man sökte UT i början på februari 2014. Fick intervju i Makedonien i början på april & den gick fint. Men här sitter vi nu nästan 1 år senare & har inte hört ett skit ????

Och jag vet att vårt ärende ligger i Örebro. Man blir ju jävligt less på all denna väntan!! Och jag tycker MIG borde skippa deras förväntade väntetidersnack för det finns ju ingen som helst garanti i den. Känns bara som dom säger ngt för att folk ska sluta tjata typ :/

Sorry för ett negativt inlägg men man blir ju förbannad!

• Anonym (Jonis)

Dom har inte ens börjat handlägga det ännu, så något fel är det inte. Det står fortfarande på kö till att handläggas sa dom när jag ringde häromdagen :/ ja riktig jävla tortyr!

Att andra ska få bestämma över ens liv så här är sjukt!

• Anonym (Jonis)

Man tycker ju att det inte borde vara så komplicerat, men tydligen så är det väll det. Ja vi är gifta ???? förstår inte heller hur det kan gå så fort för vissa och för andra står det typ still? Men men snart så får vi förhoppningsvis besked ????

• Anonym (Jonis)

Då är ni i samma sits som oss då :(

Är hon med från Albanien eller? :)

• Anonym (Jonis)

Grattis Mrsarizona :D

Önskar det kunde gå lika fort för oss andra :/

Någon som vet hur det kommer sig att just USA ärenden verkar gå så himla fort?

• Anonym (Jonis)

Åh är din man med från Albanien? Vad roligt, det är min med :) i fredags hade vi väntat ett år precis :/ så nu bara kan det inte vara lång tid kvar! Intervju tid fick vi jättefort och den tog ett par timmar för min man med men gick bra :)

laajnaa skrev 2015-02-11 17:51:46 följande:

Tjeenaaa ! Ja å min sambo skickade in ansökan till migrationsverket den 18 juli 2014. Han är från albanien men gör sin intervju i Grekland.

Vi fick ett mejl om att boka intervju i mitten på januari, min sambo va på intervju nu idaaag. stackarn han fick sitta på intervju i lite mer än 2 timmar ! asså va förberädda när ni går på intervjun för dom frågade om allt ta me alla papper ni har å skriv ut gamla flygbiljetter å sånt. hoppas ni andra har lite mer tur å inte behöver intervjuas så länge :D

Nu hoppas ja bara att vi får ett JA å att det går fort !! :D

• Anonym (Jonis)
    Mimmipigg skrev 2015-02-16 16:57:25 följande:

Hur ser era sidor ut på migrationsverkets hemsida när ni knappar in ärendenumret? Idag när jag gick in där då hade sidan ändrat och istället för att det stod att ansökan var inkommen så stod det datumet ansökan kom in och att ansökan nu var i väntan på beslut.

Samma här :O

Tror du det är ngt positivt på G? Vore ju sååååå underbart :)
  • Anonym (Jonis)
    Mimmipigg skrev 2015-02-17 11:19:57 följande:

Våran ligger oxå på "I väntan på beslut" men vår är lila :) Kanske e olika färg då min man gjorde intervjun för 3 veckor sen.

Min är med lila :D
  • Anonym (Jonis)

Fast.... Att dom i Örebro skulle hålla på med ärenden som kom in i juli -14 låter konstigt?? Mitt & min makes ärende ligger oxå där sedan i februari -14. Och när jag senast pratade med dom för ett par veckor sedan så sa dom att dom höll på med december-13 & januari -14.... Så dom säger nog bara det man vill höra verkar det som :(

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid