Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Ja. Vi hade vår intervju för mer än en månad sedan.
Ja. Vi hade vår intervju för mer än en månad sedan.
Våran ligger oxå på "I väntan på beslut" men vår är lila :) Kanske e olika färg då min man gjorde intervjun för 3 veckor sen.
Skickade in ansökan jag och min fru i slutet av augusti via nätet och fick mejl från migrationsverket i tisdags om att hon skulle kontakta ambassaden för intervjutid. Fick tid den 4 mars för intervju. Ärendet ligger hos Växjö och när jag loggar in på migrationsverket så står det med lila att det väntar på beslut. Efter att ha läst vad andra har skrivit här så verkar det kunna ta hur lång tid som helst även efter intervjun
En handläggare har minst 100 ärenden i gång. Det ringer oupphörligen och om man skulle besvara samtalen skulle det ta cirka 70 % av arbetstiden. Ni sökte förra månaden, varför i all världen ringer du flera gånger till handläggaren? Ju fler som ringer i onödan, ju längre tid blir väntetiden.
Hej.
Hur har ni kontakt med era respektive när ni är isär så här? Jag och min pojkvän har nu väntat i över 6 månader och den enda kontakten vi har är via facebookchatten. Han har bara internet på telefonen och när vi försökt prata via viber så avbryts det hela tiden. Jag har varit där och hälsat på honom 2 gånger och planerar och planerar en resa till i slutet av mars om inte vårt beslut kommer innan det. Den senaste månaden har våra samtal blivit mer o mer jobbiga då vi båda är så stressade av denna situation. Idag sa han tom att han vill vara ensam och fri undertiden han är i sitt hemland och att vi kan återuppta vårt förhållande så fort vi får beslutet och han kommer hit. Jag är helt förstörd då jag inte förstår varför han helt plötsligt behöver vara mer ifrån mig än vad vi redan är. Nu funderar jag på om jag verkligen ska gå igenom denna ansökan eller om jag ska avbryta den. Jag vill inte avsluta vår relation än då jag vet i mitt hjärta att allt kommer bli bra när han väl är här och vi kan prata med varandra öga mot öga. Vi har aldrig haft problem att komunicera när vi bott ihop (vi bodde ihop 7månader innan ansökan och varit ett par i över 1,5år). Jag frågade idag om han vill avsluta vårt förhållande o svaret var att han tyckte jag var barnslig som ens frågade för om han skulle villja det skulle han sluta prata med mig helt och att jag inte skulle tro att han inte hade nån annan o prata med i så fall vilket direkt fick mig o känna varningssignaler att han redan gör det. Varför måste en process ta så jävla lång tid och varför måste man vara ifrån varandra under den här tiden?? Fattar de inte att även den bästa och starkaste relationen kan brytas ihop av nåt sånt här? Jag vet inte längre vad jag ska göra
Glömde en sak. Han är verkligen mannen för mig och jag har aldrig varit mer lyckligare med någon man innan honom och han säger detsamma. Vi kompletterar varandra så bra och har som sagt aldrig ens bråkat så här innan det här började sen en månad tillbaka. När vi bodde ihop gick allt hur bra som helst och eftersom man kan läsa varandra i verkligheten och höra ens röstläge när man är öga mot öga så kommunicerade vi perfekt. Hade vi nåt vi var oense om klarades det upp nästan på en gång utan att bli så här allvarliga. Den senaste månaden har kommit som en chock för mig att vi blivit såhär. Jag förstår att han är deprimerad och less på hans situation och har gjort allt jag kan för att få honom att må bättre. Men ibland är det inte så lätt när man själv inte mår bra av att hela tiden sakna nån så mycket så man spricker.
Har tyvärr inte hört nåt än :/ Tänkte ringa handläggaren igen som jag har numret till då jag fick ingen speciell information när jag ringde Örebroenheten i onsdags. Hon bara bekräftade att vi ligger i E3 systemet och att nån handläggare i landet snart borde öppna vårt ärende men då hon var en handläggare som höll på med äldre pappersärenden så kunde hon inte svara på vilket datum de handläggde just nu i E3 systemet. Jag funderar på att boka biljetter för o åka till min man i mars som en plan B och har han fått sitt uppehållstillstånd beviljat innan det är det ju bara att han följer med på hemresan eller att jag ombokar mina till en hemresa till honom :) Önskar jag skulle haft råd att åka redan nu då både han och hans mamma fyller år nästa vecka. Men tyvärr så funkar det inte med min ekonomi just nu :/ Känner att vi behöver träffas igen då det gått snart 3 månader sen sist o det e det längsta vi varit ifrån varandra sen vi blev tillsammans o har man en plan B så känns det mindre hopplöst :)
Åhh grattis vad kul! Längtar också efter att få intervjumejlet för har ansökt 30 september 2014 och ansökan ligger i Umeå enheten så borde komma snart hoppas jag :)