• Bellaa

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hejsan, jag undrar är det någon som vet hur de jobbar med ansökningar som ligger i tillståndsenheten 3 solna i stockholm? skickade in ansökan 4 december 2014 väntar på mejl om intervju, tacksam för svar =)

• Bellaa
    Barwaary skrev 2015-02-12 14:57:17 följande:

Vi ansökte i den 4/1-2015 och han var på intervju den 19/1-2015 och så fick jag hem frågeformulär som jag svarade på och skickade till migrationsverket förra veckan i Onsdags, har ringt några gånger och har fått en handläggare har ringt henne men bara fått svaret att hon har mycket papper....

Vart ligger ert ärende? det gick fort för er vilket land söker den sökande ifrån om man får veta=)?
  • Bellaa
    Hej ! är det någon som vet vilket nr man kan ringa till för nå tillståndsenheten 3 i Solna, vill gärna också veta vilken plats i kön vi ligger för få ett mejl om att boka intervju :( någon som vet snälla ge svar tillbaka..
  • Bellaa
    Ellaa skrev 2015-02-24 21:55:33 följande:
    Hej, ringde du igen? :) isåf hur gick det?
    Elsanna skrev 2015-02-24 07:15:39 följande:
    Du kan ringa migrationsverket och fråga om tel nr till enheten i solna har tyvär bara nr till enheten i växjö där mitt ärende ligger nör ansökte du
    ansökte 2014-12-04 , tror jag frågade en gång efter numret men fick inget direkt svar tillbaka på min förfrågan av dem..

• Bellaa

Hej alla vi gjorde ansökan den 4 december 2014 och väntar nu på mejl om intervju. ringde 2 dagar sedan till migrationsverket och de sa till mig att vi kommer få en handläggare mitten av nästa vecka. Hoppas att det inte bara var ord dom sa utan att det stämmer, fick lite hopp om att det kanske börjar hända något fastän vi snart bara väntat 3 månader sen vi gjorde ansökan. Hör av mig om det stämde eller ej nästa vecka. Lycka till alla ni som har det lika jobbigt som mig.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid