• don1

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej på är alla... Jag har ansökt om i slutet av januari på webben och har inte hört nånting ännu. Vi har inte handläggare heller!!! Är det diskriminering av migrationsverket, att ge avslag till ett par även om vi väntat barn, med 8 resor till mig i hemlandet? med mycket samtal listor, bilder och filmer vi har varit tillsammans.

Kallas det för oseriöst förhållande eller skenäktenskap???  Jag känner mig helt slut, och har ingen där som kan hjälpa oss... En myndighet, är myndighet!!!

Någon som kan råda oss vad vi ska göra?

• don1
    tyrkiskpar skrev 2014-10-28 15:29:38 följande:

Hej

Det måste ara underbart.

Får jag bara fråga i vilken enhet ni hamnade hoss?
    Min fru gjorde ansökan i feb månad, intervju början av oktorber och vi väntar fortfarande.

De säger att det finns ingen handlägare.
    Och jag ringer till MIG och pusherr på deras teamledare, vilken e helt hopplös.
    Men varför kan någon få svar samma dag som intervju, och någon ska behöva vänta?

Vi är i solna.

Jag med har ansökt i februari och har inte fått handläggare än. Det ända vi har hört är ett mail. Där skrev dom att vi ska bli kontaktat om komplettering i ärendet och väntetiden är ca 11mån, tack för tålamodet.

Jag får höra att andra par får beviljat efter 3/4 eller 5 månad!!
  • don1
    tyrkiskpar skrev 2014-10-28 22:26:49 följande:

Ja. Det förstår jag inte varfr.

Ligger ert ärende i solna ?

Har ni varit till intervju?

Nej... Vårt ärende var i örebro och vi hade en handläggare, försökt länge nå honom men vi fick aldrig fram. Efter några månad hört jag att han inte har längre vår ärende.
  • don1
    Luciernaga skrev 2014-11-24 13:44:39 följande:

Hittade denna tråd, då jag börjar bli orolig och  frustrerad över MIG väntetider :(
    Vi har väntat i 10 månader nu och jag har inga förhoppningar om att vi får svar i år.
    Har frågat om deras prioriteringar i kösystemet fick ingen direkt svar och har fortfarande ingen handläggare.
    Befarar utdragen process då han sambodde med mig utan giltig uppehållstillstånd :( men vi visste att det skulle dröja ett bra tag och då vill man ju inte släppa varann.... omänskliga väntetider!

Jag sitter i samma situation, 10månader utan handläggare och är så trött och sliten av lång väntetids. Det kan dröjas i 14 månader sa dom i ett mejl.
  • don1

Hej till alla er som väntar på besked från MIG...

Är det någon som har direkt nr till Örebro Migrationsverket?

Hälsningar// Doni

• don1
    Anonym55 skrev 2015-03-05 11:27:01 följande:

Min man fick precis besked. Han var på intervju i måndags och beslutet fattades igår. Ringde dem idag och det var beviljat. Vi ansökte i 20151005, ansökte om förtur 22/1 2015 pga graviditet. Jag ska få barnet i juli är det beräknat. Så för oss gick det ju väldigt fort efter att förturen beviljats. Vi fick svar om förturen redan 26/1, och han fick mail redan den veckan om att boka intervju. Nu fanns det inga tidigare tider på ambassaden i Sarajevo förrän i måndags.Skrattande

Stort grattis till er...
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid