• Cami

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej, är glädjande att höra att flera som sökt efter oss har fått svar..!

Men vi gjorde en webb ansökan

19 juni 2014

Intervjumail 29 oktober

intervju 3 november

Efter det skickade vi in en komplettering 1 vecka efter.

Men sen dess har vi väntar på beslut och de uppger att det flyttat oss till Solna. Sjukt att behöva vänta så lång tid i ovisshet, är det någon som vet att det har sitt ärende i Solna och har någon bra kontaktperson i Solna?????????? Nummer eller namn??

Alternativ till någon annan trevlig handläggare..

Hoppas ni kan hjälpa mig !

• Cami

Hej igen! Tack för sitt svar!

Ja, situationen är väldigt frustrerande och antar att ni ännu inte heller fått svar?

Min sambo är från Venezuela och vi var tvungna att komplettera med lite bilder..

Sisst jag ringde hade vi inte fått någon handläggare "teamledare" där i Solna säger bara att det tar 14 mån och inget annat. Dessutom vägrar hon uppge placering i kö för det är så många sökande osv.. Prioriteringar är nu asyl sökande m.m

Känns bara så tråkigt med en massa "bortförklaringar" i ovilja från deras sida för oss till att hjälpa och underlätta i den fruktansvärda situation man redan befinner sig i..

Har du och din make fått en handläggare ???

• Cami
    Anonym (Majjan) skrev 2015-03-09 00:45:34 följande:

Hallå hallå. Hittade denna sida genom massa internet sökningar. Har min make från Nya Zealand, varit gifta i ett år. Vi ansökte 27 juli 2014, intervjun december 28. Umeå. Men misstänker förflyttning på oss. Jag förstår att det måste kännas extremt jobbigt att vissa som sökt efter oss har redan sina ärenden avklarade.  Varför var ni tvungna att komplettera och vart är sökande ifrån? Har du testat att ringa det centrala numret och frågat de där numret till Solnas enhet och om ni har fått en handläggare än? Då tror jag det är den handläggaren du ska försöka tala med, har ni inte fått en handläggare så borde ni få det nu. Så fort ni får en handläggare så ökar nog chansen att få mer information och klarhet.

Hej igen! Tack för sitt svar!

Ja, situationen är väldigt frustrerande och antar att ni ännu inte heller fått svar?

Min sambo är från Venezuela och vi var tvungna att komplettera med lite bilder..

Sisst jag ringde hade vi inte fått någon handläggare "teamledare" där i Solna säger bara att det tar 14 mån och inget annat. Dessutom vägrar hon uppge placering i kö för det är så många sökande osv.. Prioriteringar är nu asyl sökande m.m

Känns bara så tråkigt med en massa "bortförklaringar" i ovilja från deras sida för oss till att hjälpa och underlätta i den fruktansvärda situation man redan befinner sig i..

Har du och din make fått en handläggare ???
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid